جامعه به نذرهای فرهنگی نیاز دارد

تیران_دبیرشورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: جامعه برای مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی به نذر فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران‌وکرون، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی اظهارکرد: حفظ جوانان و ترویج ارزش‌های اسلامی مانند عفاف و حجاب در کشور لازم است و باید متولیان فرعنگی کشور برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان تلاش کنند.

وی عنوان کرد: جامعه برای مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی به نذر فرهنگی نیاز دارد، مردم باید به انواع نذر و ادای دین آگاه شوند تا با انجام فعالیت‌های فرهنگی دین را یاری کنند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه روحانیان باید در ترویج نذر فرهنگی تلاش کنند، تصریح‌کرد: افراد می‌توانند برای ترویج دین و شعائر اسلامی از راهکارهای فرهنگی مانند توزیع کتاب استفاده کنند.

صالحیان ادامه داد: ارتقاء فرهنگ جامعه و گسترش ارزش‌های اسلامی و دینی در کشور برای مصون‌سازی جامعه لازم است، اما  اینگونه فعالیت‌ها کمتر مورد توجه است.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه و امام جمعه، گفت: امامان جمعه در بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم تلاش می‌کنند در حالی که اعتباری برای دفاتر یا حقوق ماهیانه دریافت نمی‌کنند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: افتخار کشور به اقامه نماز جمعه است و اگر دولتمردان نظام در عرصه‌های بین‌المللی به راحتی فریاد می‌زنند و از حقوق ملت دفاع می‌کنند به پشتوانه حضور مردم در نمازهای جمعه شهرهای مختلف است.

صالحیان تآکید کرد: حضور حماسی مردم در نماز جمعه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و باعث افتخار نظام است.

کد خبر 384241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.