فضاهای آموزشی روستاها بدون استفاده است

نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در بسیاری  از روستاها فضاهای آموزشی قدمتی ۴۰ ساله دارند که این مدارس توسط خیرین روستاها احداث شده، اما در حال حاضر این فضاهای تخریبی به حال خود رها شده و استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.

حسام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات آموزشی این شهرستان اظهار کرد: اقتصاد شهرستان فلاورجان بر پایه کشاورزی است و متأسفانه با توجه به خشکسالی‌های چند ساله  که مردم این منطقه با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند، افزود: ثبت‌نام‌ها حتی در مدارس دولتی نیازمند پرداخت وجوهی است که با توجه به مشکلات سال‌های اخیر در توان خانواده‌ها نیست.

نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان با اشاره به مشکلات مدیران مدارس تصریح کرد: شهرستان فلاورجان جمعیت و فضاهای آموزشی بسیاری دارد اما اکثر این مدارس قدمتی بالای ۳۰ سال دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فلاورجان بضاعت مالی در ساخت مدارس ندارد، اظهار کرد: از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا داریم با توجه به مشکلات عدیده مردم نگاه ویژه‌ای به شهرستان فلاورجان در موضوع آموزش و پرورش داشته باشند.

نظری در خصوص لزوم نوسازی مدارس روستایی گفت: در بسیاری  از روستاها فضاهای آموزشی قدمتی ۴۰ ساله دارند که این مدارس توسط خیرین روستاها احداث شده اما در حال حاضر این فضاهای تخریبی به حال خود رها شده و استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زمین مدارس تخریب شده بلا استفاده است، اظهار کرد: در حال حاضر در یکی از روستاها با ۳۰۰ نفر جمعیت شش هزار متر از مدرسه‌ تخریب شده‌ای که یکی از خیران احداث کرده بود به زمینی بایر تبدیل و بلا استفاده رها شده است.

 نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: از این زمین‌ها به بهترین شکل می‌توان استفاده کرد حتی حاضریم با انتخاب سرمایه‌گذار به صورت مشارکتی تغییرکاربری آنها را پیگیری کنیم که ساخت فضاهایی مانند مدرسه، خانه معلم، خانه سالمندان وغیره را در این فضاها اجرایی کنیم که در این زمینه آموزش و پرورش استان بهتر است همکاری لازم را با شهرستان داشته باشد.

کد خبر 384227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.