فوتبال ایتالیا و فرمان رشد

مجلس ایتالیا برای فوتبال این کشور قانون جدیدی به تصویب رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند ماه پیش مجلس ایتالیا قانونی تحت عنوان "دکرتو کریچیتا" را به مفهوم "فرمان رشد" تصویب کرد. هدف کلی این قانون احیای اقتصاد خموده ایتالیا است که در عین حال اثر فراوانی بر فوتبال باشگاهی ایتالیا خواهد گذاشت.

باشگاه‌های ایتالیایی بر اساس این قانون می‌توانند بازیکنان و مربیان بزرگ را با روی آوردن به "کاهش مالیات" اغوا کنند. این قانون می‌گوید تخفیف مالیاتی ویژه‌ای را برای هر ایتالیایی و غیر ایتالیایی که در دو سال آخر فعالیتش در ایتالیا نبوده و سپس حداقل دو سال در ایتالیا کار کند اعمال خواهد شد.

مالیات در شمال ایتالیا روی هفتاد درصد پرداخت‌ها و در جنوب ایتالیا روی پنجاه درصد اعمال خواهد بود، ولی این تخفیف در فوتبال چه برای شمال و چه جنوب پنجاه درصد خواهد بود که نیم درصد آن باید صرف توسعه فوتبال جوانان شود.

اگر فردی پیش از دو سال ایتالیا را ترک کند باید تخفیف اعمال شده را بازگرداند. این قانون از آغاز سال ۲۰۲۰ به اجرا درخواهد آمد و ایتالیایی‌ها آن را "قانون جذب مغزها" خوانده‌اند و امیدوارند متخصصان و کارگران ماهر را هم جذب کنند.

آیا این قانون عصر طلایی سری آ را دوباره رقم خواهد زد؟

شاید آری، هر چه باشد بازیکنان‌ بزرگ در باشگاه‌های ایتالیایی درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. ولی خواه ناخواه بازیکنان بومی پرشمارتری از دایره باشگاه‌های بزرگ سری آ دور خواهند ماند؛ شاید همین مسئله و ترافیک بازیکنان خارجی در لیگ سری آ به بازیکن سازی برای تیم ملی ایتالیا ضربه سنگینی وارد کند.

باید منتظر ماند و دید این قانون برای فوتبال ایتالیا بیشتر به فرصت شباهت دارد یا تهدید؟!

کد خبر 384224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.