اجرای ۳۵۰۰ مترمربع شبکه آبیاری در فضای سبز مبارکه

مبارکه_معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه از اجرای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آبیاری تحت فشار در فضای سبز و پارک‌ها و بوستان‌های این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه ، سعید باقری در جلسه کارگروه پیشگیری و کنترل کم‌آبی شهرداری مبارکه،  اظهار کرد: در حال حاضر بحران آب در کشور جدی است به همین دلیل باید با تشکیل کارگروه تخصصی و اولویت‌بندی محلات و نقاط مختلف شهر، برای حفظ فضای سبز تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های اداری، فضای سبز و  شرب عنوان کرد: در حال حاضر از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری مبارکه استفاده نمی‌شود.

باقری از اجرای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آبیاری تحت فشار در فضای سبز و پارک‌ها و بوستان‌های این شهر خبر داد و تصریح کرد: کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در عرصه‌های مختلف مانند زیتون تلخ، ارغوان و کاشت درختان مثمر و کم‌نیاز به آب به جای درختان زینتی، تغییر ساعات آبیاری از روز به شب و اجرای شبکه های آبیاری تحت‌فشار از مهم‌ترین اقدامات انجام شده سازمان پارک‌ها جهت کنترل مصرف آب بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه تاکید کرد:  بهینه‌سازی سیستم‌های سرمایشی اداری، استفاده از شیرهای کاهنده مصرف آب، جلوگیری از شست و شوی وسایل نقلیه و محوطه‌های اداری با آب شرب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه پرسنل با همکاری اداره آب، پیش‌بینی تانکرهای آبرسانی در مواقع لزوم درحوزه فضای سبز از مواردی است که باید در شهرداری و دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

کد خبر 384199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.