اجرای فرهنگ توسعه فضای سبز به صورت نرم افزاری

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال اجرای فرهنگ توسعه فضای سبز به صورت نرم افزاری هستیم، گفت: در این راستا شهروندان را ملزم به رعایت ۲۰درصد فضای سبز در حیاط یا پشت‌بام منزل خود کرده‌ایم.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای احداث کلکتور شرقی، غربی و منبع آب ۲۰۰۰ متر مکعبی خیابان سردار خزاعی ۴۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی در این منطقه، خاطرنشان کرد: سعی بر این داشتیم که نوع الگوی آبیاری فضای سبز را تغییر داده و از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز منطقه ۱۰ از چاه‌های موجود در مالکیت شهری و چاههای اجاره‌ای در سطح این منطقه است، افزود: اگر آب پساب به شبکه آبیاری اضافه شود، بخشی از مشکلات مربوط به تامین منابع آبی منطقه رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای دو منبع آب در ابتدای شهرک گل نرگس و پایگاه هشتم شکاری نیز برای مدیریت آب انجام شده است، تصریح کرد: اجرای آبیاری تحت فشار به جای آبیاری غرقابی برای مقابله با بحران کم‌آبی انجام شده است تا خسارات ناشی از آن به حداقل برسد.

شهبازی گفت: منطقه ۱۰ درحال اجرای فرهنگ توسعه فضای سبز به صورت نرم‌افزاری است و در این راستا شهروندان را ملزم به رعایت ۲۰درصد فضای سبز در حیاط یا پشت‌بام منزل خود کرده و با ارایه فرهنگ شهروندی مناسب، نسبت به حفظ و نگهداری فضاهای سبز منطقه، گام‌های بلندی را برداشته‌ایم.
 

کد خبر 384197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.