ورود فاضلاب ۵۰ روستا به سد قشلاق/وضعیت بحرانی جنگل‌های چهارمحال‌وبختیاری

در بسته خبری امروز از خزان عمر ۹۴ شهروند در سوانح جاده‌ای کرمانشاه تا تولید روزانه ۴۰۰ تن زباله در کهگیلویه و بویراحمد و خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی سرمازدگی و خشکسالی به باغات چهارمحال و بختیاری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان بهار

همدان: هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: امسال بیش از۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان بهار برداشت می‌شود.

بهره‌برداری از سد خرمرود در ۳ سال آینده

همدان: سعید شاهرخی، استاندار همدان گفت: سد خرمرود با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی طی سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فعالیت ۱۶ کارگاه آموزشی مهارت در تویسرکان

همدان: ​فرماندار تویسرکان با اشاره به خدمات‌دهی مراکز فنی و حرفه‌ای تویسرکان به جامعه هدف خود در قالب ۱۶ کارگاه گفت: ما نباید تنها به تحصیل و آموزش اکتفا کنیم زیرا با تلفیق آموزش و مهارت نوجوانان و نوجوانان ما موفق خواهند شد.

*****************************************************************************************************************************

۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تسهیلات به سیل‌زدگان لرستانی پرداخت شد

لرستان: بیژن مقدم بیرانوند، رییس شورای هماهنگی بانک‌های لرستان گفت: تاکنون به ۲۷ هزار و ۳۶۱ سیل‌زده استان مبلغ چهار هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تسهیلات مرحله نخست پرداخت شده است.

احیای دو واحد تولیدی در لرستان

لرستان: کارخانه الکل‌سازی فجر و شرکت فولاد مقامی خرم‌آباد به ترتیب پس از هفت و ۱۰ سال بلاتکلیفی امروز مجددا احیا شده و تولید خود را از سر گرفتند.

کشت برنج در ۶۸۰۰ هکتار از اراضی لرستان

لرستان: جواد صالحیان، ​مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال بیش از شش هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های استان به کشت برنج اختصاص یافته است.

******************************************************************************************************************************

تولید روزانه ۴۰۰ تن زباله در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: محسن جعفری نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۴۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود، گفت: راه اندازی کارخانه بازیافت زباله را برای استان امری ضروری است.

چهل روستای گچساران به اینترنت ADSL و ۳G متصل هستند

کهگیلویه و بویراحمد: سید محمد هادی امیری، سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارتقای کیفیت اینترنت در روستاهای گچساران گفت: هم‌اکنون چهل روستای گچساران به اینترنت ADSL و ۳G متصل هستند.

۱۶ فقره آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد مهار شد

کهگیلویه و بویراحمد: محسن جعفری نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: از خرداد ماه سالجاری تا کنون ۱۶ فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این استان رخ داده است.

*******************************************************************************************************************************

۵۷۶ هکتار جنگل‌کاری حاشیه راه‌ها در کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه: ان‌شاالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: تاکنون جنگل‌کاری ۵۷۶ هکتار در ۳۷۲ کیلومتر حاشیه راه‌های انجام شده که در این زمینه استان در جایگاه برتر کشور قرار دارد.

اجرای ۷ هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد کرمانشاه

کرمانشاه: محسن رخصی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه اشتغالزایی و توانمندسازی را اولویت های اصلی این نهاد حمایتی خواند و گفت: امسال هفت هزار طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان در دستور کار داریم.

خزان عمر ۹۴ شهروند در سوانح جاده‌ای کرمانشاه

کرمانشاه: محمد حیدری، رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پنجم مردادماه، ۹۴ نفر در سوانح جاده‌ای استان کرمانشاه جان خود را از دست داده‌اند.

******************************************************************************************************************************

ورود فاضلاب ۵۰ روستا به سد قشلاق

کردستان: کامران‌ خرم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: ورود فاضلاب ۵۰ روستا به سد قشلاق سنندج با توجه به بعد مسافت این روستاها مشکلی برای این منبع آبی ایجاد نمی‌کند.

اجرای آبیاری تحت فشار در ۴۳ هکتار از اراضی کردستان

کردستان: خالد جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ تا ۴۳ درصد از اراضی کشاورزی استان آبیاری تحت فشار است، گفت: میانگین کشوری در بحث اراضی تحت فشار ۲۰ درصد است.

۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در بانه ارایه شد

کردستان: آزاد دولتی، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بانه از ارایه ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به یک‌هزار و ۱۵۰ مهارت‌آموز در این شهرستان خبر داد.

*******************************************************************************************************************************

راه‌اندازی ۶ واحد تولیدی در استان زنجان

زنجان: خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به رویکرد استان در راستای حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه گذشته شش واحد تولیدی در استان راه‌اندازی شده است که البته تا پایان سال برنامه ویژه‌ای در این حوزه داریم.

قاچاق مرغ در زنجان وجود ندارد

زنجان: ناصر فغفوری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه مرغ به وفور در بازار وجود دارد، گفت: با توجه به نزدیکی قیمت مرغ در زنجان و استان‌های همجوار قاچاق مرغ در زنجان نداریم.

اسکان ۵ هزار و ۳۰۳ خانواده در مدارس زنجان

زنجان: حسین حسنلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اسکان پنج هزار و ۳۰۳ خانواده در مدارس زنجان خبر داد و گفت: اسکان خانواده‌ها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۵ درصدی دارد.

******************************************************************************************************************************

وضعیت بحرانی بیش از ۵۷ هزار هکتار از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: علی‌حسین امینی، رییس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۵۷ هزار هکتار از جنگل‌های استان در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان دچار خشکیدگی و حدود هفت هزار و ۱۰۰ هکتار نیز درگیر آفات است.

آبرسانی سیار به عشایر چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: یحیی حسین‌پور، مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری از آبرسانی سیار به عشایر استان خبر داد و گفت: آبرسانی سیار در مناطق عشایرنشین استان با هفت دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری و حدود ۲۵ دستگاه خودروی دو هزار لیتری در حال انجام است.

خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی سرمازدگی و خشکسالی به باغات

چهارمحال و بختیاری: فرشید شبانی، مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری گفت: سرمازدگی و خشکسالی حدود ۳۵۰ میلیاردتومان خسارت به باغات گردو و بادام این استان وارد کرده است.

********************************************************************************************************************************

سهم ۴۳ میلیارد تومانی دهلران از بودجه ۹۸ استان

ایلام: مجید عسگری، فرماندار دهلران از اختصاص ۴۳۴ میلیارد ریال اعتبار در کمیته توسعه و برنامه ریزی استان ایلام به شهرستان دهلران خبر داد.

امسال ۱۰۳ هکتار از جنگل‌ها و مراتع ایلام دچار آتش‌سوزی شده است

ایلام: سرهنگ فتحی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰۳ هکتار از سطح مراتع و جنگل‌های استان ایلام در آتش‌سوزی‌ها دچار خسارت شده است.

بیش از ۹۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان ایلام پرداخت شد

ایلام: حبیب‌اله محبی، مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان ایلام پرداخت شده است.

کد خبر 384166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.