اجرای طرح جامع زیباسازی شهر اراک تا یک ماه آینده

سرپرست معاون سیما و منظر شهرداری اراک گفت: زیباسازی فضای شهری از مهمترین فاکتورهای ایجاد روحیه نشاط در بین شهروندان است؛ از این‌رو ایجاد فضاهای شاد، مناظر زیبا، مبلمان شهری و استفاده از اِلمان‌ها در فضای شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه شهری زنده خواهد بود که شهروندانی با نشاط داشته باشد.

رضا آباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح جدیدی را در بستر GIS در دست اقدام داریم که این طرح در منازل، مبلمان شهری و تابلوهای اصناف اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: برای پلاک‌کوبی در منازل مانند گذشته یک طرف کوچه پلاک‌های فرد و طرف دیگر پلاک‌های زوج نصب می‌شود، همچنین در شورای نامگذاری برای بعضی از خیابان‌ها و کوچه‌های بدون نام، ابتدا نام انتخاب می‌شود سپس کدگذاری شده و وارد نرم‌افزاری می‌شود که به واسطه آن هر نهادی می‌تواند به صورت آفلاین مکان‌های مختلف را به راحتی پیدا کند.

وی با اشاره به ساماندهی تابلوهای اصناف و ابعاد تابلوها، برندها و تابلوهای غیرمجاز در این طرح ممیزی، ادامه داد: این طرح از یک ماه آینده آغاز خواهد شد و حدود یکسال برای اجرای کامل آن زمان نیاز است.

سرپرست معاون سازمان سیما و منظر شهرداری اراک با بیان اینکه در زمینه حذف زواید بصری خیابان به خیابان اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: این طرح از خیابان شهید رجایی، دکتر بهشتی، قائم‌مقام، امام و رودکی آغاز شده و هم اکنون در شهرک ولیعصر در حال پیشبرد حذف زوائد بصری هستیم که در این راستا حذف نصب پلاکاردهای غیرمجاز، پالایش دیوارهای آلوده با رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه رنگ‌آمیزی سطل‌های زباله شهر نیز شامل این طرح می‌شود، افزود: در اجرای این طرح برای تابلوهای معابر، پرچم‌ها و هر آنچه که نیاز به پالایش داشته باشد، اقدام می‌شود.

آباقری با بیان اینکه شهروندان با در تماس‌هایی که با سامانه ۱۳۷ داشته‌اند نشان رضایتمندی خود را از اقدامات حاصل از طرح بیان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده این طرح در تمامی شهرک‌ها با استفاده از رنگ‌های مختلف اجرایی خواهد شد تا چهره شهر از حالت فعلی خارج و به شهری شاداب تبدیل شود.

سرپرست معاون سازمان سیما و منظر شهرداری اراک اضافه کرد: در بحث مبلمان شهری حدود یک هزار و ۲۰۰ نیمکت خریداری و نصب می‌شود؛ همچنین نقاشی دیواری بزرگ در دو یا سه نقطه از شهر انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح‌های خوبی برای اجرا در میادین مختلف همچون میدان صنعت و میدان امام حسین (ع) در دست داریم که با اجرایی شدن آن‌ها چهره شهر زیباتر خواهد شد.

سرپرست معاون سازمان سیما و منظر شهرداری اراک با بیان اینکه تاکنون طرح جامع زیباسازی در اراک وجود نداشته، افزود: طرح‌های زیادی برای اجرا وجود دارد، اما به علت کمبود اعتبار با مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم؛ البته با توجه به تمامی این موارد، طرح جامع زیباسازی شهر اراک در حال تهیه است و تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد و برای اجرای این طرح از پژوهشگران جوان اراکی کمک خواهیم گرفت.

آباقری گفت: برای انجام تبلیغات محیطی با تعدادی سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده‌ایم تا بیلبرد و سازه‌های تبلیغاتی را در شهر نصب کنند چراکه اجرای این طرح به افزایش درآمد سازمان نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 384163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    0 0
    درود بر شما.بنظرم این طرح برای اراک ضروری بود