اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات در شهرداری اصفهان

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: طرح تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات در سطح شهرداری اصفهان شامل ستاد، مناطق و سازمان‌های وابسته اجرا می‌شود.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات شامل بخش‌های اصلی استانداردسازی، یکپارچه‌سازی و انتشار اطلاعات در شهرداری اصفهان است که دو مورد نخست در سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات (سیما) و مورد سوم در سامانه رصد اطلاعات(رصا) انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات گذشته شهرداری اصفهان اطلاعات متناقضی بود که تصمیم‌گیری‌ها را دچار مشکل می‌کرد، اما با استفاده از طرح تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات انتظار می‌رود اطلاعات کلیدی مورد نیاز مدیران در بستر یکپارچه جمع آوری و سپس انتشار پیدا کند.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهمترین اتفاق این است که بر اساس سیاست‌های مرکز آمار ایران نظام داده مبنا، مبنای انجام این اقدامات است یعنی اطلاعات بر اساس تعریف واحد، ثبت و در قسمت‌های مختلف برداشت می‌شود تا از چند گانگی اطلاعات در سطح شهرداری اصفهان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات تا آخر مردادماه سال جاری به نتیجه می‌رسد، گفت: طرح تجمیع اطلاعات شهرداری سال ۸۹ در قالب نظام جامع آماری اجرا شد، اما سامانه پشتیبان وجود نداشت که در دو سال اخیر دو سامانه سیما و رصا کمک کرد تا مطالب جمع‌آوری شده قابلیت بارگذاری در سامانه و استفاده را داشته باشد.

فردانی یکی از گام‌ها برای مشارکت دادن شهروندان را اشتراک اطلاعات بین مدیریت شهری و شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: سامانه "سیما" بسیار کمک میکند که در لحظه اطلاعات خوبی داشته باشیم، البته در فاز دوم سامانه رصا زیرساخت دسترسی شهروندان به اطلاعات دیده شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های شهرداری، رویکرد شفافیت بین شهروندان و مدیریت شهری است که خوشبختانه در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.

کد خبر 384148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.