سرمایه‌گذاری شهرداری افوس برای توسعه گردشگری شهری

بویین میاندشت_شهردار افوس با بیان اینکه توسعه گردشگری شهردر اشتغالزایی جوانان تأثیرگذار بوده است، گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی، دو میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص داده شده است.

روح الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت با بیان اینکه از بودجه سه میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری افوس ۸۰ درصد آن تحقق یافت، اظهار کرد: سال گذشته به ترتیب ۶۰ و ۱۰ درصد بودجه این شهر در بخش عمرانی و فرهنگی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان صرف هزینه آسفالت خیابان‌ها و پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری معابر شده است، تصریح کرد: سیل و یخبندان فروردین امسال یک میلیارد تومان به معابر و خیابان‌های شهر خسارت وارد کرد.

شهردار افوس گفت: بودجه امسال جاری شهرداری شهر افوس چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان پیش‌بینی شده است که ۶۰ درصد آن به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

بابایی تصریح کرد: برگزاری جشنواره شهر برفی افوس با هزینه ۵۰ میلیون تومانی از سوی شهرداری و راه‌اندازی پیست اسکی این شهر همراه با برگزاری کلاس‌های استعدادیابی از اقداماتی است که در راستای توسعه صنعت گردشگری این شهر انجام شده است.

وی افزود: پیست اسکی این شهر در بلندترین نقطه کشور قرار دارد و از امکانات رفاهی، ورزشی، پارکینگ‌، سالن غذا خوری، آلاچیق، مجموعه ورزشی کودک و سرویس بهداشتی برخوردار است.

شهردارافوس گفت: در یک سال گذشته برای مرمت آثار تاریخی شهر افوس بیش از ۲۰۰ میلیون تومان و برای ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

بابایی با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر ۱۱ متر مربع به ازای هر نفر است، خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری افوس بعضی مکان‌های گردشگری با عاملیت بخش خصوصی در حال ایجاد است.

وی با بیان اینکه روزانه ۲.۵ تن زباله در شهر توسط سه نیروی واحد خدمات شهری جمع‌آوری و با یک دستگاه خودور مکانیزه به محل دفن زباله انتقال داده می‌شود، گفت: در قراردادی که با شرکت بازیافت فریدن متعقد شده مقرر شده در روزهای سه‌شنبه هر هفته دو تن زباله تفیکیک شده انتقال داده می‌شود.

شهردار افوس تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه‌ حادثه‌خیز شهر افوس، جاده سرچشمه به افوس است که ایمن‌سازی باند دوم ایم مسیر آغاز شده و اتمام آن سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان امسال تکمیل شود.

بابایی با بیان اینکه در راستای ثبت‌نام و استعلام برای اختصاص سوخت به کامیون‌ها با هدف ساماندهی حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری انجام شده است، خاطرنشان کرد: جمعیت افوس چهار هزار نفر است و از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار نفر گردشگر وارد این شهر شده‌اند.

وی با بیان اینکه آسفالت معابر با هزینه یک میلیارد تومان انجام شده است، افزود: پنج پروژه عمرانی از جمله پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و ساماندهی گلزار شهدای گمنام در حال اجرا است که برای تکمیل آن‌ها دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار افوس یادآور شد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیر و تجهیزات مبلمان شهری مهم‌ترین مشکلات شهرداری افوس است این در حالی است که با خذف ماده پروانه ساختمانی در شش بند، درآمد شهرداری نیز کاهش یافته است.

بابایی گفت: نیاز به واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی داریم تا هم مشکلات جوانان فاقد زمین را بر طرف کنیم و برای آزادسازی‌های مسیر پروژه‌های عمرانی شهری، زمین برای واگذاری در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری شهردر اشتغالزایی جوانان تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی، دو میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص داده شده است.

شهردارافوس خاطرنشان کرد: اختصاص قیر در سال جاری انجام نشده است این در حالی است که با فرارسیدن زودهنگام فصل سرما در این شهر، تنها دو ماه دیگر فرصت برای آسفالت معابر باقیست و حتی اگر سهمیه قیر هم تخصیص داده شود، مجبوریم تحویل انبارداری یکی از کارخانه‌ها دهیم تا سال آینده عملیات آسفالت انجام شود.

کد خبر 384144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.