خانه‌هایی که زباله‌ها را به سوخت تبدیل می‌کند!

خانه‌های هوشمند نسل آینده دارای اتاق نشیمن‌هایی خواهد بود که رنگ، شکل و ساختار آن‌ها از طریق فرمان صوتی تغییر می‌کند؛ در این خانه‌ها زباله ها به سوخت تبدیل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در عصر جدید آگاهی انسان‌ها نسبت به محیط زیست پیرامون خود افزایش یافته و افراد بیش از پیش خود را مسئول مراقبت از سیاره زمین می‌دانند، بنابراین ایده‌هایی به ذهن آن‌ها می‌رسد که باعث هوشمندسازی بیشتر خانه‌ها در آینده می‌شود. گروهی از محققان شرکت انگلیسی"Smart Energy GB" به تازگی ایده خانه‌های زیست محیطی هوشمند را ارائه داده‌اند. ویژگی‌های مهم یک خانه هوشمند می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

این خانه‌ها، اتاق نشیمن‌هایی خواهد داشت که رنگ، شکل و ساختار آن‌ها از طریق فرمان صوتی تغییر می‌کند. باغچه‌ میوه و سبزیجات "هیدروپونیک" (باغچه‌ای بدون نیاز به خاک) در آشپزخانه‌ قرار خواهد گرفت. همچنین اتاق خواب‌ها به روتختی‌هایی دارای تکنولوژی پیشرفته مجهز می‌شود که به افراد کمک می‌کند از دست بی‌خوابی‌های شبانه نجات پیدا کنند. اگر در منزلتان، فضای کافی برای اضافه کردن وسیله جدیدی ندارید، مبلمان خانه‌ هوشمند، قابلیت تغییر شکل ظاهری منزل برای جادادن وسایل جدید را خواهد داشت. موضوع قابل توجه دیگر اینکه توالت‌ها در خانه‌ هوشمند امکاناتی دارد که می‌تواند زباله‌ها را به سوخت تبدیل کند.

کارشناسان شرکت Smart Energy GB به منظور مشخص کردن نوآوری‌های بالقوه در مهندسی و معماری که زندگی آینده را دچار تغییر می‌کند، مطالعه‌ جدید روی دو هزار فرد انگلیسی انجام دادند. آن‌ها متوجه شدند که هفت نفر از ده فرد شرکت‌ کننده در مطالعه، تمایل دارند در خانه‌های سازگار با محیط زیست زندگی کنند و ۸۳ درصد سکونت در خانه‌هایی با تکنولوژی‌های جدید علاقه دارند اما زندگی‌کردن در خانه سبز به معنای زندگی در خانه‌ای مجهز به تکنولوژی پایین نیست.

در آینده ما برای زندگی‌کردن در یک خانه زیست محیطی هوشمند، از واقعیت ارزش افزوده استفاده خواهیم کرد. خانه‌های هوشمند از منابع انرژی تجدیدپذیر بهره خواهند ‌برد که زندگی را برای ما راحت‌تر خواهد کرد. به عنوان مثال با داشتن باغچه هیدروپونیک درون منزل خود، دیگر نیازی ندارید زمان خود را صرف بیرون‌ رفتن برای خرید کنید؛ با این شیوه رژیم غذایی خود را نیز بهبود خواهید بخشید. با توجه به ایده‌های جدید ساخت خانه‌های هوشمند، می‌توانیم در آینده، آب باران را در منزل هوشمند خود تصفیه کنیم و یا با داشتن توربین کوچکی در منزل به تولید انرژی کمک کنیم.

کد خبر 384140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.