۳۰ ساله‌ها این غذاها را نخورند!

پس از ۳۰ سالگی، سرعت پردازش شکر در بدن کم می‌شود و بدن افراد، کالری اضافی حاصل از این ماده غذایی را در قسمت‌های دیگر بدن ذخیره می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که شما مرز ۳۰ سالگی را رد می‌کنید، سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند؛ موضوع قابل توجه اینکه مشکل پوکی استخوان نیز از سن ۳۰ سالگی شروع می‌شود، اما مواد غذایی نقش مهمی در روند پیری دارد و با انتخاب غذاهای مناسب، افراد می‌توانند روند پیرشدن خود را کاهش دهند. در این گزارش به بررسی بعضی مواد غذایی که بهتر است بعد از ۳۰ سالگی مصرف نشوند، می‌پردازیم:

شکر

چون در این دوره زمانی سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند، سرعت پردازش شکر در بدن کم می‌شود. بنابراین بدن فرد، کالری اضافی حاصل از این ماده غذایی را در شکم، باسن و قسمت‌های دیگر بدن ذخیره می‌کند. همچنین مصرف بیش از حد قند و شکر، باعث مقاومت نسبت به انسولین و در نهایت منجر به ناباروری می‌شود. خوردن شکر باعث بروز چین و چروک و همچنین افتادگی پوست می‌شود؛ قند مصنوعی نیز کالری لازم را برای بدن فراهم نمی‌کند و رابطه مستقیمی با سرطان دارد. مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی منجر به پاسخ ضعیف بدن نسبت به انسولین، افزایش سطح گلوکز ، چاقی، ذخیره چربی، سندروم متابولیک، دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. 

کافئین

بیشترین تاثیر کافئین بر کیفیت خواب افراد است؛ استفاده بیش از حد این ماده غذایی می‌تواند روند پیری را سرعت بخشد و میل به مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. کافئین ادرارآور است، بنابراین با مصرف آن، آب زیادی از بدن دفع می‌شود که باعث از دست‌رفتن مواد مغذی بدن نیز می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت مصرف زیاد کافئین باعث بروز مشکلاتی مانند بی‌قراری، کم خونی، کج خلقی، معده درد، تپش قلب شدید و انقباض ناگهانی چشم‌ها می‌شود.

آرد سفید

بدن شما آرد سفید را به گلوکز تبدیل می‌کند، و گلوکز نیز به راحتی به عنوان چربی در بدن ذخیره می‌شود. آرد سفید به دلیل جداشدن جوانه و سبوس، تقریبا هیچ فیبری ندارد و فقط دارای نشاسته و کربوهیدرات و عاری از مواد غذایی مفید است. بنابراین مصرف آرد سفید باعث می‌شود فرد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع دوم، چاقی و افزایش چربی خون قرار بگیرد. همچنین آرد سفید متشکل از یک کربوهیدرات ساده است که به راحتی در معده هضم می‌شود، بنابراین فرد مدت زمان کمی پس از خوردن این ماده غذایی، احساس گرسنگی می‌کند.

نمک

با اینکه نمک یک ماده مورد نیاز برای بدن است، اما استفاده بیش از حد آن به ویژه بعد از ۳۰ سالگی، آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند. سدیم موجود در نمک، باعث افزایش فشار خون و خطر ابتلا به سکته مغزی می‌شود. مصرف بیش از حد این ماده غذایی می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان معده، اختلالات کلیوی، پوکی استخوان و چاقی را فراهم کند. خبر بد اینکه تقریبا همه غذاهای کنسرو شده و فرآوری شده، حاوی مقدار زیادی نمک است.

کد خبر 384139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.