تغییر حکم ۱۰۰ هزار معلم به تمام‌وقت تا ابتدای مهرماه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تغییر حکم ۱۰۰ هزار معلم از حالت نیمه وقت به تمام وقت خبر داد و گفت: همچنین در ابتدای مهرماه ۱۳ هزار معلم حق التدریس به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

به گزارش ایمنا، سیدجواد حسینی در رابطه با اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهرماه با اشاره به وضعیت تدوین و چاپ کتب درسی، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب درسی تدوین شده که مجموعا ۱۴۲ میلیون جلد کتاب چاپ و به استان‌ها توزیع شده است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۵ شهریورماه نیز این کتب در شهرستان‌های کشور توزیع می‌شود.

هیچ کمبودی به لحاظ کتاب درسی نخواهیم داشت

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال هیچ کمبودی از لحاظ توزیع کتاب درسی نخواهیم داشت.

حسینی درباره بازسازی مدارس سیل زده نیز گفت: یک هزار و ۴۵۰ هزار کلاس درس در مناطق سیل‌زده آسیب دیده که تعداد ۲۷۰ کلاس به طور کامل تخریب شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: کلاس‌های درس سه تا پنج کلاسه تا ابتدای مهرماه آماده خواهد شد و مابقی کلاس‌های سیل زده نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود؛ همچنین کلاس‌های درس تعمیراتی و بهسازی نیز تا مهرماه آماده استفاده در این مناطق خواهد بود.

استخدام ۱۳ هزار معلم حق التدریس در ابتدای مهرماه

وی با اشاره به بازنشسته شدن ۵۸ هزار معلم در آستانه مهرماه، عنوان کرد: از سوی دیگر ورودی‌ها به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی فقط ۲۰ هزار نفر است که تلاش می‌کنیم بر اساس قانون مصوب سال ۹۷ مجلس برای شروع سال تحصیلی جدید حدود ۱۳ هزار نیروی حق التدریس، شرکتی، پیش دبستانی‌ها و آموزشیاران نهضت سواد آموزی جذب کنیم و مابقی نیروهای حق التدریسی را نیز در طول برنامه ششم بر اساس قانون مجلس جذب کنیم.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر حکم ۱۰ هزار معلم به صورت تمام وقت قید شده که پیش‌بینی می‌شود تا اول مهرماه حکم بیش از ۱۰۰ هزار معلم به صورت تمام وقت شود تا از این طریق ۶۵۰ هزار ساعت حق‌التدریس با این نگاه پر می‌شود.

قول می‌دهیم هیچ کلاسی برای مهرماه بدون معلم نماند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از طریق روش‌های دیگر از جمله به کارگیری سرباز معلم، استمرار خرید خدمات، تدریس معاون معلم در مدرسه و روش‌هایی از این طریق، کمبود نیروی انسانی را جبران می‌کنیم و برای اول مهرماه قول می‌دهیم که هیچ کلاسی بدون معلم نماند؛ در این زمینه مرتب با استان‌ها در ارتباط هستیم که هیچگونه کمبودی در سراسر کشور وجود نداشته باشد.

الکترونیکی شدن پرونده تحصیلی و سلامت دانش آموزان تا ابتدای مهرماه

وی خاطرنشان کرد: از اول مهرماه هم پرونده دانش‌آموزان در بعد تحصیلی و هم در بعد سلامت الکترونیکی خواهد شد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 384132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لتتتااات IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 0
    7ماه چی شد ظالم از خدا بی خبر