۲۵ درصد ایرانی‌ها اختلالات روانی دارند/کاهش تنوع مدارس ایران

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از کاهش تنوع در مدارس تا واگذاری ۱۱۰ هزار خانه به مددجویان، کشف لاشه یک توله خرس،ماجرای بازگشت پسر ۹ ساله به آغوش مادر پس از ۷ سال دوری و دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در برخوار می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ غلامرضا براتی  فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از اجرای طرح ضربتی برخورد با خرده فروشان مواد افیونی در برخوار خبر داد و گفت: درراستای برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد افیونی از ۱۲ مخفیگاه و پاتوق بازرسی شده ۹ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی افزود: همچنین از دیگر دستاوردهای این طرح کشف دو کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک و توقیف سه دستگاه خودرو سواری که از آنها برای توزیع مواد مخدر استفاده می کردند، بود.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تاکید کرد:نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و توزیع کنندگان خرد افیونی برخورد قاطع وقانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

۲۵درصد ایرانی‌ها دچار اختلالات روانی هستند

به گفته قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد براساس آمارهای موجود حدود ۲۵ درصد مردم به نوعی دچار اختلالات روانی هستند و بیش از ۶۰ درصد افراد افسرده را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته کاظم فرهمند در حال حاضر افسردگی در خانم‌ها و در برخی گروه‌های جمعیتی مانند افراد بازنشسته بیشتر است و براساس آمارهای موجود حدود ۲۵ درصد مردم به نوعی دچار اختلالات روانی هستند؛ در واقع اضطراب، یک بیماری روانی محسوب می‌شود.

 بیش از ۶۰ درصد افراد افسرده را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، بدون شک اگر میزان افسردگی کمتر شود هزینه‌های بهداشت و درمان بسیار کاهش خواهد یافت.

 در حال حاضر ۲۴ درصد افراد بالای ۱۵ سال در کشور دچار اختلالات روانی و رفتاری هستند.

به رغم این که سلامت چهار بعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌شود اما امروزه بسیاری از بیماری‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی خارج از امکانات و اختیارات وزارت و شبکه بهداشت و درمان است.

وقتی در جامعه نشاط و اعتماد نباشد، مردم را به حساب نیاوریم و به مردم امید ندهیم، سلامت مردم در ابعاد مختلف دچار تخریب می‌شود.

کاهش تنوع مدارس در دستورکار وزارت آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۲۴ نوع مدرسه گفت: طرح ساماندهی مدارس با دو رویکرد طراحی شده است. در رویکرد اول این ۲۴ مدرسه باید کاهش یابد و قواعد تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش کوچک و نظام تعلیم تربیت یکدست تری را ایجاد کنیم.

سیدجواد حسینی نیا با بیان اینکه آموزش و پرورش در مسیر زمان تحولاتی پیدا کرده است که بخشی از آن بسیار خوب و بخشی نیازمند آسیب‌شناسی است، گفت: تنوع زیاد مدارس در نظام تعلیم و تربیت باید آسیب شناسی شود چراکه ما ۲۴ نوع مدرسه داریم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، مدارس متعدد امکان تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی را از دانش آموزان می گیرند،اظهار کرد: در مناطقی که امکان ایجاد مدرسه بزرگتر وجود دارد نیز اقدام خواهیم کرد.

حسینی افزود: هدف بزرگ مدارس نمونه دولتی این بوده که دولت به دانش آموزان مستعد مناطق محروم کمک ویژه کند. این مدارس نمونه دولتی باید به هدف اولیه خود برگردند.

واگذاری ۱۱۰ هزار خانه به مددجویان بهزیستی

حدود ۱۱۰ هزار خانه تاکنون به مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور واگذار شده است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور در تبریز با اعلام این خبر گفت: حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مددجویی نیز در استان های مختلف کشور برای خانوارهای تحت پوشش در دست ساخت است.
علی ربوبی افزود : حدود ۱۱۳ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی پشت نوبت تامین مسکن هستند که با تفاهم نامه هایی که با بسیج سازندگی، قرارگاه محرومیت زدایی و قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده است تلاش می شود به تامین مسکن آنها کمک شود.
وی با اشاره به تسهیلات اعطایی ساخت مسکن به مددجویان بهزیستی اضافه کرد: برای کمک به تامین مسکن خانواده های دو معلول در شهرها ۳۰ میلیون و در روستاها ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض می شود.

کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در گهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای تلف شده در خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان بویراحمد خبرداد و گفت:جنسیت نر و سن آن حدود ۵سال است.

محسن جعفری نژاد با بیان اینکه لاشه خرس تلف شده، متلاشی شده است افزود: طی گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان بویراحمد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست به لاشه یک قلاده خرس قهوه ای تلف شده در محدوده روستای ده برآفتاب شهرستان بویراحمد برخورد کردند.

وی افزود: باتوجه به فساد و دریده شدن لاشه توسط جانوران دیگر، امکان نمونه برداری برای مشخص شدن علت مرگ وجود نداشت.

وی گفت: گرچه مامورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خودرا به منظور روشن شدن علت مرگ را در دستور کار خود قرار داده اند وبنا به دلایل گفته شده امکان بیان علت مرگ وجود ندارد؛ اما تقاضا داریم کسانی که به هرنحوی اطلاعاتی از موضوع دارند که می‌تواند در روند قضایی علت مرگ این خرس کمک کند، به این اداره کل گزارش نمایند.

خبر خوش برای به‌کارگیری افراد بیشتر در قانون تعیین تکلیف استخدام نهضتی ها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تلاش کمیسیون‌های هیات دولت برای به‌کارگیری تعداد افراد بیشتر در قانون تعیین تکلیف استخدام آموزش دهندگان خبر داد.

شاهپور محمدزاده گفت: همه ما تلاش می‌کنیم تا مسئله تعیین تکلیف آموزش دهنده‌ها هر چه سریعتر حل شود و منتظر ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام آموزش‌دهندگان قبل از سال ۱۳۹۲ از هیات دولت هستیم و به محض ابلاغ به سازمان، موضوع را مطابق با آن دنبال خواهیم کرد و در کمیسیون‌های هیات دولت تلاش شده است، افراد بیشتری مشمول قانون شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان همچنین درخصوص به‌کارگیری آموزش‌دهندگان به صورت حق‌التدریس گفت: این موضوع پیگیری و امیدواریم هر زودتر به استان‌ها ارسال شود.
محمدزاده در پایان ضمن تاکید بر بحث نظارت جدی بر فعالیت‌های سواد آموزی، موضوع برون‌سپاری را مهم دانست و گفت: در یک جلسه مستقل، مسئله برونسپاری بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

پسر ۹ ساله پس از ۷ سال به آغوش مادر بازگشت

 حدود ساعت ۶ صبح یکم مرداد ۹۸، مأموران انتظامی مستقر در پایانه مسافربری جنوب، با مشاهده رفت و آمد مکرر یک پسر نوجوان در سالن انتظار پایانه مسافربری، نزد وی مراجعه کردند.

این پسر ۹ ساله به مأموران گفت که از یکی از شهرهای جنوبی کشور به پایتخت آمده و قصد رفتن نزد مادربزرگش را دارد اما آدرسی از مادربزرگش ندارد.

وی ادامه داد: پدرم در شهرستان جرمی مرتکب شده و بازداشت است و سالهاست که مادرم را ندیده‌ام، به تهران آمدم تا نزد مادربزرگم بروم و با او زندگی کنم.

مأموران در ادامه با مادربزرگ این پسر تماس حاصل کردند که مادربزرگ عنوان داشت قادر به نگهداری از نوه‌اش نیست.

در ادامه مأموران این پسربچه را به بهزیستی سپردند اما تلاش پلیس زن کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب که مسئول دایره مشاوره و مددکاری است برای یافتن دیگر اعضای خانواده و مادر این پسربچه ادامه داشت.

مددکار اجتماعی کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب در گام بعدی تحقیقات، شماره‌ای از مادر این پسربچه به دست آورد که مادر علی‌اکبر عنوان داشت توانایی نگهداری پسرش را دارد.

سرانجام مادر کودک صبح امروز به تهران آمد و فرزندش را از بهزیستی تحویل گرفت.

بررسی‌های بیشتر نشان داد مادر و پدر علی‌اکبر حدود هفت سال پیش از یکدیگر جدا شده و پسرش نیز در مدت این هفت سال مادرش را ندیده بود.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان؛ سرکلانتر پلیس هفتم پیشگیری پایتخت با اعلام این خبر گفت: کودک همراه با پدرش در طول این سالها در شهری دیگر از محل سکونت مادرش زندگی می‌کردند و عملاً امکان دسترسی مادر به فرزند وجود نداشت.

وی تصریح کرد: این پرونده با تلاش همکار پلیس زن نتیجه داد و فرزند پس از هفت سال مجدداً به آغوش مادرش بازگشت.

کد خبر 384124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.