دومین بادکنک طلایی اصفهان رونمایی شد

از پوستر دومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان که با هدف تولید نمایشنامه‌های جدید و کارآمد با توجه به نیازهای روز کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه ۷ مردادماه_ از پوستر دومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان رونمایی شد. در این مراسم احمدرضایی با اشاره به هدف مسابقه بادکنک طلایی اظهار کرد: این مسابقه با هدف تولید نمایشنامه‌های جدید و کارآمد با توجه به نیازهای روز کودکان و نوجوانان و تولید نمایشنامه‌هایی متناسب با رده‌های سنی مختلف به لحاظ محتوایی برگزار می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ سازمان شهرداری تصریح کرد: مسابقه بادکنک طلایی سال گذشته برای اولین بار در دو دفتر تخصصی تئاتر و اداره توسعه فرهنگ شهروندی در اصفهان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین بار جشنواره نمایشنامه نویسی مستقل در بخش کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شده است، گفت: در اولین جشنواره تعداد ۱۶۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، قم، بوشهر، زنجان، خوزستان، فارس، قزوین و مرکزی در اولین مسابقه شرکت کردند که این نشان از فراگیر بودن و استقبال فراوان از این جشنواره است.

رییس اداره توسعه فرهنگ سازمان شهرداری با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره گفت: فلسفه این مسابقه کمک به ادبیات نمایش کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه برگزیدگان دوره اول در ایام فجر معرفی شدند و آثارشان در حال چاپ است، خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در دوره دوم این جشنواره آثار خود را تا پایان آذر ماه ارسال کنند و مراسم اختتامیه و اهدا جوایز نیز در بهمن ۹۸ برگزار می‌شود.

همچنین محمد عیدی در این مراسم با بیان اینکه ادبیات کودک و نوجوان یکی از حوزه‌هایی است که در آن دچار خلأ هستیم، اظهار کرد: متاسفانه یکی از معضلات جامعه این است که کمترین نقد و نظارتی در حوزه کودک و نوجوان می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در مسابقه بادکنک طلایی زمینه فراهم شده است تا تحت نظارت کارشناسان انگیزه خلق اثار ایجاد شود وبهترین آثاردر بین اثار ارسال شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رکن اصلی تئاتر متن است که نبود آن این حوزه را دچار مشکل می‌کند، گفت: در مسابقه بادکنک طلاییانتخاب محدود نیست و امیدواریم این مسابقه به یک جشنواره تبدیل شود. حسن این مسابقه این است که از نخبگان تا لایه‌های سطحی جامعه می‌توانند در آن حضور داشته باشند

کد خبر 384116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.