۴۶ هزار و ۹۴۰ مورد بازرسی از مراکز صنفی کشور انجام شد

مرکز روابط عمومی وزارت صمت اعلام کرد:در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت توأمان از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، ۴۶ هزار و ۹۴۰ بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در دیماه امسال انجام شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت از این تعداد بازرسی انجام شده، ۸۸۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شده که میانگین ارزش هر پرونده ۱۳۶ میلیون ریال بوده است.

همچنین در بازه زمانی یاد شده استان تهران با هفت هزار و ۲۵۳ بازرسی، استان هرمزگان با ۱۲۵ مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از ۳۴ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

همچنین استان هرمزگان با چهار هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی و استان خراسان رضوی با سه هزار و ۸۵۹ مورد بازرسی در رده‌های دوم و سوم از لحاظ تعداد بازرسی‌ها قرار گرفتند.

در حوزه پرونده‌های متشکله نیز پس از استان هرمزگان، استان سیستان و بلوچستان با ۱۱۹ پرونده در رتبه بعدی قرار دارد.

از لحاظ ارزش کالای قاچاق مکشوفه نیز پس از استان البرز، استان خراسان رضوی با بیش از ۲۱ میلیارد ریال جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با سوخت‌ها و روغن‌های معدنی با ۲.۳ میلیارد ریال، لوازم خانگی با ۲.۲ میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی با ۲ میلیارد ریال و دانه‌ها و میوه‌های روغن دار، دانه و بذر با ۱.۶ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 384105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.