لزوم پایان دادن به دریافت شهریه سلیقه‌ای در مدارس

نماینده اصفهان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: باید دریافت شهریه به نحوی باشد که اداره کل آموزش و پرورش سقف دریافت شهریه را در هر مدرسه‌ای بداند و به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران اعمال نشود.

حسنعلی مبینی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات آموزشی شهرستان اصفهان، اظهار کرد: ثبت‌نام در مدارس مهمترین موضوع این روزهاست که ساماندهی نداشتن آن مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به دشواری ثبت‌نام در اصفهان نسبت به شهرستان‌های استان، افزود: در شهر اصفهان همه می‌خواهند مدارس خاص بروند که این مدارس هزینه‌های بالایی دارند حتی مدارس معمولی هم هزینه زیادی دارد.

نماینده اصفهان در شورای اسلامی استان با تاکید بر لزوم مشخص بودن شهریه‌ها تصریح کرد: آموزش و پرورش باید مبالغ حداقل و حداکثری شهریه‌ها را بر اساس درجه‌بندی آنها مشخص کند و همه دریافت مبالغ به اطلاع اداره کل آموزش و پرورش برسد.

وی با تاکید بر لزوم پایان دادن به دریافت شهریه سلیقه‌ای گفت: باید اداره کل آموزش و پرورش سقف شهریه دریافتی از اولیا را در هر مدرسه‌ای بداند و به صورت سلیقه ای توسط مدیران اعمال نشود.

مبینی‌نژاد با بیان اینکه ثبت‌نام اتباع در مدارس معمولی به دشواری صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در برخی مدارس اصفهان اتباع را ثبت‌نام نمی‌کنند که باید برای این امر تدابیری اتخاذ کرد اما بهتر است دانش‌آموزان اتباع در همان محدوده سکونت خود ثبت‌نام شوند که از تجمع آنها در یک مدرسه پرهیز شود چرا که این امر اعتراض دیگر والدین ایرانی را همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه چند سال است طرح رتبه‌بندی معلمان مطرح شده اما اقدامی نشده، تصریح کرد: باید سرانجام این طرح مشخص شود که آیا در سال آینده اجرایی می‌شود؟ زیرا اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده شهر اصفهان در شورای اسلامی گفت: لازم است تجهیزات مدارس در همه مقاطع و هنرستان‌ها به روز شود حتی مدارسی در شهر اصفهان وجود دارد که ممکن است دستگاه دیتا هم نداشته باشند و بهتر است نگاه عادلانه‌ای به تجهیز مدارس شود.

کد خبر 384097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.