رشد ۵۶درصدی صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۹

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در چهارماه نخست سال‌جاری تعداد پروانه‌های صادره ۵۶ درصد و متراژ پروانه ها حدود ۱۰۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سید احمد حسینی‌نیا در حاشیه دیدار مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۹ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در منطقه ۹ شهرداری اصفهان از رشد خوبی برخوردار بوده به طوری که در چهارماه نخست سال‌جاری تعداد پروانه‌های صادره ۵۶ درصد و متراژ پروانه ها حدود ۱۰۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه متراژ پروانه‌های صادره ارتباط مستقیمی با عوارض و ارزش افزوده ناشی از تراکم دارد، آمارهای اعلام شده این مبحث را شفاف می کند که حجم وجوه نقدی که در اثر صدور این پروانه‌ها صادر شده چه میزان بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه در کلانشهر اصفهان علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی ساخت و سازها رونق دارد، ابراز امیدواری کرد: با همراهی و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر و برنامه هایی که در خصوص صدور پروانه ساختمانی تدوین می‌شود شاهد رشد بهتر و روز افزون صنعت ساخت و ساز در شهر اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه در دیدار مدیران شهرداری اصفهان با اهالی منطقه ۹ در حوزه شهرسازی حدود ۱۵ پرونده در حوزه شهرسازی توسط شهروندان مطرح و دغدغه‌ها بیان شد، افزود: دستور کار هرکدام از این پرونده‌ها اعلام و مواردی که باید با مشورت شهردار اصفهان تصمیم‌گیری شود، اقدامات لازم انجام و جمع بندی صورت گرفت.

حسینی‌نیا تاکید کرد: ویژگی بارز برگزاری این دیدار مردمی این است که معاونان و مدیران ستادی با حضور در مناطق از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: اعتقاد مدیریت شهری و دیدگاه شهردار اصفهان این است که مباحث را از نزدیک با مردم و صادقانه بشنویم و پاسخگو باشیم همچنین برای مباحثی که می توان پیگیری کرد، راهکار ارائه کنیم و اگر موردی از نظر فرایند قانونی مشکل داشت، موضوع را برای شهروندان تبیین و با آنها صادقانه گفت و گو کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: اعتقاد مدیریت شهری و مجموعه معاونت شهرسازی بر این است که اگر مباحث صادقانه با مردم مطرح شود، اعتمادسازی و مشارکت هر چه بیشتر شهروندان را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رویکرد ملاقات مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۹ عملیاتی بود، گفت: سال گذشته در منطقه ۹ و معاونت شهرسازی و معماری مباحث مربوط به شهرسازی احصاء شد تا امسال برای مسایل مربوط به اراضی کشاورزی، تدقیق محدوده های ناژوان، تعیین تکلیف باغ های داخل محدوده فراخوان هایی اعلام و قراردادی با مشاوران تنظیم شود و براساس مصوبه کمیسیون ماده پنج مبنی بر تعیین تکلیف اراضی کشاورزی این مباحث در یک طرح گسترده برنامه‌ریزی و به کمیسیون ماده پنج ارسال شود.

کد خبر 384088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.