ایجاد ۴۰۰ شغل برای مهارت‌آموزان لنجانی

لنجان_رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان گفت: رشته‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در راستای اشتغالزایی هنرجویان ایجاد شده و در سال گذشته زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

محمدحسین خاشعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: محور اصلی دستیابی به توسعه پایدار، نیروی انسانی ماهر است به همین دلیل مراکز فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای به آموزش جوانان جویای کار و ارتقاء سطح کیفی مهارت‌های افراد شاغل در نهادها و کارخانجات مختلف دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان بیش از گذشته نیازمند افراد توانمند و ماهر است، عنوان کرد: در حال حاضر با نیازسنجی‌های انجام شده مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان دارای هفت رشته آموزشی برقکار صنعتی، برقکار ساختمان، مونتاژ تابلو، تاسیسات، صنایع ساختمان، تعمیر اتومبیل سواری و هنرهای تجسمی و تزئینی است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان خاطرنشان کرد: رشته‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان در راستای اشتغالزایی هنرجویان ایجاد شده و در سال گذشته زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

خاشعی با بیان اینکه سربازان وظیفه در طول خدمت خود حداقل یک مهارت فنی را فرا می‌گیرند، تصریح کرد:  بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش رایگان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان ارایه شده است.

وی ادامه داد: آموزش روستاییان در حوزه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش امید به زندگی، ماندگاری در روستاها، حفظ اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام شده است.

کد خبر 384087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.