شورای عالی استان‌ها پیگیر قانون شدن شورایاری‌ها باشد

وزیر کشور گفت: شورای عالی استان‌ها طرحی را در خصوص ساز و کار انتخابات شورایاری‌ها آماده کند تا قانون محکمی در این خصوص وجود داشته باشد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در گفت‌وگویی، درباره مسائل ایجاد شده پیرامون انتخابات شورایاری‌ها، اظهار کرد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مصوبه شورای شهر بود و البته در کمیسیون تطبیق هم با آن مخالفت نشد؛ ضمن آنکه به عنوان یک امر مشارکتی چندین دوره است که برگزار می‌شود.

وی افزود: از وزارت کشور کمک خواسته شد تا از نظر امنیت و انتظاماتِ انتخابات و نیز استفاده از روش الکترونیکی برگزاری انتخابات همکاری داشته باشد، اما وزارتخانه باید مجوز لازم را در اختیار داشت، در صورتی که این امر فاقد قانون بود و تنها مصوبه شورای شهر را داشت.

وزیر کشور ادامه داد: وزارت کشور نمی‌توانست با مصوبه شورا وارد کار شود، لذا این موضوع در دولت مطرح شد و دولت با این هدف که این امر مشارکتی مردمی به خوبی انجام شود، وزارت کشور را موظف کرد با شهرداری و شوراها هماهنگی داشته باشد و کمک کند.

رحمانی‌فضلی که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، ادامه داد: اگرچه این کار انجام شد، اما توصیه ما به شورای عالی استان‌ها این است که حتماً طرحی را در خصوص ساز و کار  انتخابات شورایاری‌ها آماده کنند تا قانون محکمی در این خصوص وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: دوره قبل هم بازرسی این ایراد قانونی را گرفته بود و شورای عالی استان‌ها به ما قول داده بودند که این موضوع را در قالب یک طرح به مجلس ارائه دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم این بار دفعه آخر باشد که انتخابات شورایاری‌ها به این صورت برگزار می‌شود تا دچار مواجهه با نظر دستگاه نظارتی نشویم

کد خبر 384079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.