۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
آشنایی با یک ضدتومور طبیعی

زعفران، ادویه‌ای خوش عطر، دارای طبیعتی گرم و سرشار از خواص دارویی است که از دیرباز در تمامی فرهنگ‌ها مورد استفاده‌ قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این ادویه ارزشمند حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فیبر، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین C است که علاوه بر طعم‌دهندگی غذا به آن خواص فراوانی نظیر کاهش چربی و کلسترول خون، آرام‌بخشی، اشتهاآوری و شادی‌آفرینی می‌دهد. زعفران دارای بیش از ۱۵۰ ترکیب آنتی‌اکسیدانی است که توانایی پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، کاهش فشار خون، تقویت حافظه و درمان سندروم پیش از قاعدگی را دارد.

این ادویه معجزه‌گر با کمک به گردش خون و تصفیه آن از بروز اختلالات کبدی، کلیوی و مثانه پیشگیری کرده و نقش موثری در درمان آن‌ها دارد. زعفران، یک ضدتومور طبیعی است و از بروز توده‌های غیر طبیعی پوستی پیشگیری می‌کند. همچنین این گیاه دارای خواص ضدالتهابی است که با پاکسازی و سم‌زدایی کبد از بروز بیماری‌هایی چون کبد چرب، جلوگیری می‌کند.

مصرف زغفران، عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود بخشیده و با افزایش سوخت و ساز بدن و کمک به بهبود گردش خون، احتمال ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد. این گیاه با بهبود روند اکسیژن‌رسانی به مغز ،تسکین‌دهنده درد آرتریت است و در تسهیل درمان آن نقش بسزایی دارد. علاوه بر این زعفران، درمان‌کننده آسم و تنگی نفس، یرقان، مشکلات چشم و بینایی، عفونت‌های ادرای، دردهای معده و کم‌خونی است و با کمک به هضم غذا، از نفخ معده و بروز مشکلات گوارشی پیشگیری می‌کند.

این ادویه نقش مهمی در التیام دردهای لثه و  زخم‌های دهانی دارد و به رفع مشکلات دهان و دندان کمک می‌کند. استفاده از ماسک‌ حاوی زعفران به همراه یکی از عناصر شیر،  عسل طبیعی، روغن زیتون یا نارگیل، به رفع مشکلات پوستی همچون آکنه، جوش، زخم، لک، به جا ماندن اثر سوختگی، تیرگی و کدر بودن پوست، بسیار مؤثر است.

این گیاه ضدافسردگی برای تمدد اعصاب، افزایش تمرکز حواس، رفع مشکلات یادگیری و حافظه، درمان مشکلات عصبی، برطرف کردن مشکلات اختلال خواب و پیشگیری از بروز پارکینسون و بیماری‌های زوال شناختی همچون آلزایمر توصیه می‌شود.

کد خبر 384078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 0
    از بخش علمی تون که خوشم میاد. مقاله های موضوع محور محیط زیستی تون در مورد بازیافت هم جالب بودن . موفق باشید