۲۵ درصد مادی‌های شهر در منطقه ۹ قرار دارد/احداث ایستگاه‌های آتش نشانی در منطقه ناژوان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ۲۵ درصد مادی‌های شهر در این منطقه واقع شده در حالی که حدود چهار درصد جمعیت شهر اصفهان در منطقه ۹ ساکن هستند.

حسین امیری در حاشیه دیدار مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۹ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد فضاهای سبز و طبیعت زیبا، منطقه ۹ یکی از مناطق بسیار ویژه شهر به شمار می رود و حفظ و نگهداری آن برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۳۳ هکتار فضای سبز به جز ناژوان در منطقه ۹ شهرداری اصفهان قرار گرفته که این رقم قابل توجهی است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه  از مجموع ۳۲۰ کیلومتر طول مادی شهر اصفهان حدود ۸۰ کیلومتر یعنی ۲۵ درصد مادی‌ها در منطقه ۹ قرار دارد، افزود: در حالی که حدود چهاردرصد جمعیت شهر اصفهان در منطقه ۹ ساکن هستند، ۲۵ درصد مادی های شهر در این منطقه واقع شده است.

وی ادامه داد: منطقه ۹ به لحاظ حفظ، توسعه و گسترش فضای سبز یک منطقه بسیار قابل توجه است که برای تامین منابع آبی مورد نیاز برای حفظ این فضاهای زیبا نیاز به همراهی مردم، مسئولان و دستگاه هایی همچون آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب داریم.

امیری با اشاره به احداث کلکتور آبرسانی خیابان اصلی آتشگاه، گفت: کلکتور آبرسانی خیابان اصلی آتشگاه با حدود ۲۰ درصد پیشرفت در حال احداث است.

وی با بیان اینکه کلکتور منطقه ناژوان در حال اجرا است، افزود: دو مخزن در منطقه ناژوان درحال اجرا است که امیدواریم با زیرساخت‌های فراهم شده بتوانیم در آینده بخشی از منابع مورد نیاز آب فضای سبز منطقه را تأمین کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث ایستگاه های آتش نشانی در منطقه ناژوان در دستور کار قررا گرفته است، اظهار کرد: برای شمال و جنوب ناژوان دو ایستگاه آتش نشانی پیش بینی شده که طراحی یکی از ایستگاه‌ها انجام و به زودی مراحل انتخاب پیمانکار آن انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده کلنگ یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی ناژوان به زمین زده خواهد شد و طراحی ایستگاه دوم نیز انجام می‌شود.

امیری با اشاره به مباحث مطرح شده در ملاقات با اهالی منطقه ۹، گفت: بیشتر موارد مطرح شده مربوط به زمین‌های مخروبه و بافت‌های فرسوده‌ای بود که به محل تجمع معتادان تبدیل شده و البته شهرداری باید طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری فرایند قانونی رفع این مشکل را انجام دهد.

وی ادامه داد: در خصوص آلونک‌هایی که به محل نگهداری دام از جمله گاو و گوسفند تبدیل شده نیز مقرر شد بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری اخطارهای لازم به مالکان ارایه و پس از تشکیل پرونده به کمیسیون بند ۲۰ ارسال شود و فرایند قانونی خود را طی کند.

کد خبر 384075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.