الهیاری: اتباع خارجی اصفهان امکان سفر پیدا می‌کنند

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: پیشنهاد راه‌اندازی دفتر گردشگری اتباع خارجه در اصفهان مطرح شده است، که این دفتر امکان سفر به شهرستان های مختلف استان را برای اتباع خارجی فراهم می‌کند.

فریدون الهیاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره راه‌اندازی دفتر گردشگری اتباع خارجه در اصفهان اظهار کرد: در این زمینه پیشنهاد شد تا اتباع خارجی که در ایران اقامت دارند، امکان حضور در تورهای گردشگری خاص را پیدا کنند. اتباع خارجی که در ایران هستند خصوصا افغان‌ها مجوزهای حضور و اقامت شهرستانی دارند و برای سفر به سایر نقاط نیازمند سازوکار و مجوزهای خاص است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در جلسه‌ای با مسئولان اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان این بحث مطرح و امکان وجود دفتر یا آژانسی برای انجام فعالیت‌های گردشگری مختص اتباع خارجی بررسی شد. این دفتر تحت نظارت دفاتر قانونی این امکان را برای اتباع خارجی فراهم می‌کند تا از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های مختلف استان بازدید کنند.

وی افزود: این پیشنهاد اکنون در سطح استان اصفهان مطرح شده، اما این احتمال وجود دارد که این طرح در سطح ملی نیز اجرایی شود.

الهیاری در ادامه پیرامون فاز جدید مرمت گنبد شیخ لطف الله گفت: آجرهای لعاب‌دار گنبد به مرور زمان دچار فرسودگی ملات می‌شوند و نیازمند مرمت هستند. سال گذشته مرمت‌هایی بر روی گنبد مسجد شیخ لطف الله انجام شد، در سال جاری نیز مرمت خود گنبد در حال انجام است. طبق برنامه ریزی خواستار آن بودیم که از همان ملات پیشین استفاده شود، اکنون این ملات درحال جایگذاری در دو بخش گنبد که حدود یک هشتم سقف می‌شود، است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان درباره مرمت یکی از دیوارنگاره‌های چهلستون خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مرمتی مختلفی در چهلستون فعال است. درباره نقاشی‌ها نیز تقریبا هر سال یکی از نقاشی‌ها مرمت شده است. اکنون دیوارنگاره‌های نبرد شاه اسماعیل صفوی با شیبک خان ازبک در دست مرمت است.

کد خبر 384070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.