استقرار ۷۶۰ سایت حرکت درمانی در پارک‌های سطح شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: براساس آخرین آمار تعداد ۷۶۰ سایت حرکت درمانی در پارک‌های سطح شهر اصفهان وجود دارد که تعداد پنج هزار و ۹۷۷ نوع دستگاه حرکت درمانی در آن موجود است.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری با بیان اینکه در زندگی امروز ورزش کردن یک نیاز ضروری برای سالم زیستن افراد است، اظهار کرد: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و گسترش آپارتمان نشینی در شهرهای بزرگ و صنعتی، تحرک شهروندان به شدت کاهش یافته است که این کم تحرکی عواقب خطرناکی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه داشتن نیروی انسانی سالم در جامعه از شاخص‌های مهم توسعه‌ انسانی و فرهنگی به شمار می‌آید، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته‌ به گسترش ورزش در جامعه توجه خاصی دارند چراکه معتقدند با استفاده از نیروی انسانی سالم و کارآمد تحقق اهداف دیگر توسعه هم امکان پذیر است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان نقش مدیریت شهری در توسعه فضاهای ورزشی در شهر را مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروزه شهروندان به دلیل مشغله‌های کاری فرصت چندانی برای انجام فعالیت های ورزشی ندارند در نتیجه مدیریت شهری بایستی با توسعه ورزش‌های عمومی و همگانی و همچنین توسعه فضاهای ورزشی زمینه را برای ورزش کردن آسان شهروندان فراهم کند.

وی افزود: ورزش همگانی مزایای بی شماری از جمله افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان، ایجاد تفریح سالم، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های شهری را به دنبال دارد به همین دلیل این مهم از سوی مدیریت شهری به طور جد پیگیری می‌شود.

امیری با بیان اینکه در برنامه ریزی های مدیریت شهری اصفهان توسعه بوستان ها و امکانات ورزشی همواره در اولویت قرار داشته، افزود: براساس آخرین آمار تعداد ۷۶۰ سایت حرکت درمانی در پارک‌های سطح شهر اصفهان وجود دارد که تعداد پنج هزار و ۹۷۷ نوع دستگاه حرکت درمانی در آن موجود است.

وی توجه به مقوله ورزش در مدیریت شهری را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان همواره در تلاش است تا با تأمین فضاهای ورزشی برای گذران اوقات فراغت شهروندان، برنامه های مؤثری برای شهروندان ارائه کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان توجه به اهمیت تحرک و ورزش کودکان را با توجه به استفاده بیش از حد آن ها از بازی های کامپیوتری و موبایل ضروری دانست و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار سال ۹۷، در شهر اصفهان ۵۵۵ سایت اسباب بازی برای کودکان موجود است که در این سایت ها در مجموع یک هزار و ۶۶۳  اسباب بازی برای آنها وجود دارد.

امیری افزود: ایمنی اسباب بازی ها به طور دوره ای بررسی می شود و ایرادات برطرف می‌شود همچنین محوطه های بازی ۴۹۷ سایت از مجموع آنها به کفپوش ایمن شده و در آینده مابقی نیز به کفپوش مجهز می شوند.

کد خبر 384065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.