مردم دغدغه های خود را بیان کردند

روز گذشته شهروندان ساکن در منطقه ۹ شهرداری اصفهان برای بیان مشکلات خود با مدیران شهری اصفهان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دیدار تعدادی از شهروندان دغدغه محله سکونت خود را داشتند، برخی افراد مشکلات شخصی خود در ارتباط با شهرداری را بیان کردند و از معاونان شهردار راهنمایی و مشاوره گرفتند و افرادی نیز برای قدردانی از ارایه خدمات و برنامه‌های متنوع در سطح منطقه ۹ به این جلسه آمده بودند.

در این دیدار «محمد صالحی»یکی از اهالی محله کارلادان که تقاضای احداث پل هوایی عابر پیاده رو به روی منارجنبان را داشت، گفت: گردشگران و شهروندانی که از منارجنبان بازدید می‌کنند، هنگام عبور از عرض خیابان با مشکلات زیادی مواجه می شوند از این رو تقاضا داریم که در این محل یک پل هوایی احداث شود.

شهردار اصفهان در پاسخ به این درخواست، اظهار کرد: در شهر اصفهان به لحاظ مباحث میراثی و و جود برخی آثار تاریخی، نمی توانیم به راحتی بعضی اقدامات را انجام دهیم و ضوابط را اداره کل میراث فرهنگی تشخیص می‌دهد. تصمیم گیری برای انجام بعضی امور باید با تصمیم گیری شورای میراث فرهنگی کشور انجام شود. مقابل منارجنبان امکان احداث پل هوایی عابرپیاده به دلیل وجود این اثر گرانبهای تاریخی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: پروژه تجاری و فرهنگی منارجنبان برای ارائه صنایع دستی به گردشگران توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در مجاورت منارجنبان احداث خواهد شد که امیدواریم بتواند شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار دهد.

شهروندی دیگری درخواست تفکیک اراضی خود را داشت که توسط شهردار اصفهان برای مراجعه به دستگاه های مربوطه راهنمایی شد.

«ثالثی» شهروند دیگری که لباس فرم آتش نشانی به تن داشت از شهردار اصفهان درخواست داشت با حضور او در جلسات شورای مشاوران جوان شهرداری موافقت کند که با جواب مثبت «نوروزی» رو به رو شد.

«سلیمانی‌نژاد» یکی از ساکنان حوالی کنارگذر اتوبان خیام گفت: یکی از شعبه های دادگستری اصفهان، یکی از شعبه‌های پست بانک و چند کاربری پُر مراجعه کننده دیگر در کنار گذر غربی اتوبان خیام دایر شده که آرامش را از ساکنان کوچه ۳۸ سلب کرده است و انتظار می رود شهرداری اصفهان اقدامات لازم را انجام دهد.

شهردار اصفهان در پاسخ به این خواسته دستور بررسی و رسیدگی به این مورد را نیز صادر کرد.

یکی از مراجعه‌کنندگان، سرمایه گذار بخش خصوصی بود که طرح خود را برای احداث اقامتگاه بوم گردی در محور تاریخی کوه آتشگاه ارایه کرد و شهردار اصفهان او را به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان هدایت کرد.

مخاطب شکایات مردم برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرداری نیست

پس از این دیدار، «قدرت الله دکتر نوروزی»، شهردار اصفهان با اشاره به ملاقات مردمی با شهروندان منطقه٩ گفت: در این مدت، سرزده به مناطق زیادی رفته بودیم، اما به این شکل با اطلاع رسانی قبلی به مردم، برای نخستین بار است که انجام می‌شود.

وی افزود: در این دیدار مردم رضایت‌مند بودند و امیدواریم این الگوی خوب برای دیگر مناطق هم باشد تا ملاقات های مردمی را به این شکل، ادامه دهیم.

شهردار اصفهان با تقدیر از همکاری و همراهی شهروندان با مدیریت شهری اصفهان، اظهار کرد: مردم علاوه بر بیان دغدغه های خود، از فعالیت های انجام شده در شهرداری قدردانی کردند، البته عده ای از شهروندان نیز دغدغه هایی را به درستی مطرح کردند، اما در مجموع باید اعلام کنیم که وقتی در بین مردم حضور می‌یابیم، می بینیم سطح رضایتمندی مردم بالا و این مهم باعث خرسندی است.

وی ادامه داد: خوشحالیم که مردم به خوبی و با نکته سنجی اقدامات فرهنگی و عمرانی را رصد می کنند. امیدواریم فعالیت‌های خوبی که در منطقه ۹ صورت گرفته است، ادامه پیدا کند و شاهد آبادانی در این منطقه آنچنان که مردم استحقاق آن را دارند، باشیم.

نوروزی با اشاره به درخواست تعدادی از شهروندان مبنی بر تغییر کاربری اراضی، گفت: ناژوان از لحاظ کاربری به دو بخش تقسیم می شود که یک بخش در محدوده شهر و مسکونی است و کاربری های قابل تغییری به جز در خصوص اراضی باغات و کشاورزی دارد.

وی تاکید کرد: کاربری اراضی کشاورزی به هیچ عنوان قابل تغییر نیست مگر اینکه مراحل آن در تبصره یک ماده یک و کمیسیون ماده پنج پیگیری شود.

شهردار اصفهان گفت: بخش دیگری از اراضی قبلا از محدوده خارج شده و در طرح قرار گرفته که تمام آنها زیرنظر جهادکشاورزی است و امکان تغییرکاربری آن برای شهرداری وجود ندارد و شهرداری صرفاً می تواند از تغییرات و ساخت و سازها و فعالیت هایی از این قبیل در آنجا جلوگیری کند مگر اینکه مراجع ذی‌صلاح مثل جهاد کشاورزی و استانداری تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: مخاطب شکایات مردم در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی، شهرداری نیست بلکه مراجع دیگری است که هدف آنها پاسداری از میراث بزرگی است که امروز تحت عنوان ریه اصفهان از آنها یاد می کنیم.

نوروزی اظهار کرد: ناژوان یکی از مراکز بزرگ تفریحی اصفهان است که بیشترین تراکم فضای سبز و بیشترین متراژ مادی‌ها در آن واقع شده، همچنین عبور رودخانه زاینده رود از این نقطه شهر و قرارگرفتن اثر تاریخی منارجنبان و آتشگاه بر ظرفیت های آن افزوده که امیدواریم باتوجه بیشتری بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

مشکلات مردم رفع شود

«علیرضا نصراصفهانی» نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهارکرد: در ملاقات مردمی شهردار، افرادی که موفق نشده بودند مشکلات خود را در کمیته‌های نظارتی رفع کنند، حضور یافتند تا به نتیجه برسند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خرسندی از رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری، تصریح کرد: شهروندان همواره قدردان خدمات شهرداری بوده و هستند و حالا با توجه به دغدغه های مطرح شده انتظار می رود مشکلات مربوط به دودزایی و سیستم سرمایش اتوبوس‌های خیابان آتشگاه، استفاده از اراضی اطراف کوه آتشگاه به عنوان یک قطب گردشگری رفع شود.

وی با بیان اینکه شهروندان منطقه ۹ از برگزاری جشن ها و برنامه های نشاط‌آور ابراز رضایت کرده و درخواست استمرار این برنامه ها را داشتند، افزود: موضوع تغییرکاربری اراضی کشاورزی که در حال حاضر به دلیل کمبود منابع آبی، کشت در آنها انجام نمی شود، از دیگر خواسته های شهروندان بود.

نصر اصفهانی ادامه داد: امیدواریم این همدلی و صمیمت و اتفاقاتی که در شهر اصفهان رقم می‌خورد باعث ترمیم شکاف ایجاد شده بین مدیران و مردم شود و روز به روز شاهد افزایش اعتماد بین مسئولان و مردم باشیم.

نبض شهر در اختیار معتمدان محلی

«عباس روحانی»، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: از سخنانی که بین مردم به ویژه معتمدان محلی با شهردار تبادل شد، مشخص بود که نبض شهر در اختیار معتمدان محلی قرار دارد و این موضوع نشان از مشارکت حداکثری مردم در برنامه های شهر است.

وی با بیان اینکه انجام ملاقات‌های مردمی شهردار اعتماد و امید را در بین شهروندان تقویت می‌کند، افزود: اینکه مردم می بینند که مسئولان گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و دغدغه لازم برای رفع آنها را دارند قابل توجه و باعث اعتمادسازی می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در این منطقه بستر همکاری با سرمایه گذاران به خوبی فراهم شده و آماده همکاری برای مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی و ورزشی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر ملک فردی از نظر اسناد، کاربری و ضوابط مشکلی نداشته باشد، صدور پروانه برای انجام ساخت و ساز آن کمتر از یک ماه زمان نیاز دارد و در مواردی که فرایند صدور پروانه طولانی می شود علت آن مباحثی همچون مشکلات مربوط به سند، انحصار وراثت یا مشاعی بودن سند، همکاری نکردن بین شرکای حقیقی یا رعایت نکردن ضوابط آتش نشانی و نظام مهندسی است.

کد خبر 384056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.