کلیات لایحه استخدامی شهرداری‌ها تصویب شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات لایحه استخدامی شهرداری‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس ثبات و امنیت شغلی کارکنان مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، ناهید تاج‌الدین در تشریح دستور کار روز گذشته -یکشنبه ششم مردادماه- کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از بررسی و تصویب کلیات لایحه استخدامی شهرداری‌های سراسر کشور با حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خبر داد و اظهار کرد: ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به رابطه استخدامی در شهرداری‌ها است که مقرر شد قانون اداری و استخدامی کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور مجزا از قانون مدیریت خدمات کشوری باشد و در نشست این کمیسیون کلیات لایحه مذکور تصویب شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس این لایحه ثبات و امنیت شغلی کارکنان شهرداری‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و بار مالی نیز ندارد؛ رابطه استخدام در شهرداری‌ها نسبت به سایر ارگان‌ها متفاوت است، البته ممکن است با ارتقای شغلی، حقوق کارکنان به میزان اندکی کاهش یابد اما ثبات و امنیت شغلی آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده یک لایحه مذکور، شهرداری‌های سراسر کشور و سازمان‌های وابسته به لحاظ اداری و استخدامی تابع این قانون هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲، کارکنان شهرداری‌ها در پنج گروه کارمندان رسمی و پیمانی، قراردادی انجام کارمعین (مشخص)، کارگران دائم و کارکنان دارای قرارداد موقت مشاغل کارگری سازماندهی می‌شوند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 384052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.