بهسازی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از اجرای حدود ۲۴ هزار تن آسفالت در سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار خبر داد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در حدود ۲۴ هزار تن آسفالت در قالب عملیات روکش و تراش در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به صورت قراردادهای معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی افزود: از این مقدار ۱۷ هزار تن با هزینه پنج میلیارد تومان در قالب پروژه‌های مناطق ۱۵ گانه، شش هزار تن با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مساحت پنج هزار و ۴۰۰ متر مربع در پروژه های شاخص عمرانی، شامل پروژه نمایشگاه ها واقع در منطقه چهار، پروژه روشن دشت(پینارت) و احداث تقاطع غیرهمسطح روح الامین واقع در منطقه شش، پروژه احداث ادامه بلوار فرزانگان و پروژه احداث تقاطع غیر همسطح آفتاب واقع در منطقه ۱۴ اجرا شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: علاوه بر عملیات عنوان شده عملیات خیابان سازی از ابتدای سال جاری تاکنون با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی در دست اجرا است که شامل پروژه‌های اصلاح کد ارتفاعی زیرگذر عاشق باند جنوبی، ساماندهی خیابان پرستار حد فاصل سعدی تا غرضی، باند شمالی خیابان هفت تیر، خیابان‌های مهدیه و منتظرالمهدی، خیابان کمکی ارتش و خیابان آذر مهر(ترک لادانی) است.

وی افزود: برای آسفالت پایانه قدس مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در فضایی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده که در حال حاضر این پروژه با پیشرفت  بیش از ۷۰ درصد در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در دست اجرا است.

 مظفر ادامه داد: همچنین پروژه های دیگری در این رابطه شامل پروژه احداث لوپ‌های غربی تقاطع غیر همسطح بلوار رضوان با کمربندی شرق، احداث خیابان مصلی حدفاصل میدان شهید فهمیده تا چهارراه فرسان و ساماندهی خیابان دنارت با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان جهت اجرا پیش بینی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور انجام پروژه‌های آسفالت و خیابانسازی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که این پروژه‌ها شامل انجام عملیات نگهداری و تعمیرات معابر اصلی و فرعی در قالب لکه گیری و روکش اجرا است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اولویت نگهداشت، بهسازی و افزایش کیفیت معابر موجود نسبت به توسعه و احداث معابر جدید را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی دوره فعلی مدیریت شهری برشمرد و با تاکید بر اینکه لزوم کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه منابع، استقرار یک سامانه کارآمد در زمینه مدیریت معابر را ضروری ساخته است، افزود: در تلاش هستیم با بهره برداری کامل از طرح پایش مکانیزه وضعیت آسفالت معابر که برای نخستین بار به شکلی عینی در سطح معابر شهراصفهان عملیاتی خواهد شد، با انطباق اقدامات ترمیمی با نوع و میزان آسیب‌های وارده و اولویت‌بندی مناسب و استفاده بهینه از منابع مالی در جهت ترمیم و نگهداشت از ثمرات این سامانه بهره مند شویم.

وی سهم درخواست‌ها و اعلام مشکلات روکش معابر در کل تماس‌های ثبت شده در حوزه عمران شهری در سامانه‌های نظارت همگانی شهرداری اصفهان را نشانه نظارت مستقیم شهروندان بر این حوزه از عملکرد مدیریت شهری دانست و ابراز امیدواری کرد: استمرار اقدامات جاری در حوزه نگهداشت معابر، سبب افزایش سطح رضایتمندی عمومی در آینده نزدیک شود.

کد خبر 384040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.