معلمان اصفهان تمایل به استفاده از تجهیزات هوشمند ندارند

معاون آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: علیرغم تجهیز بیش از ۵۰ درصد مدارس استان اصفهان به سیستم هوشمند هنوز برخی از این مدارس پس از گذشت چند سال مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، سن خدمت معلمان بالا است و تمایل به استفاده از این سیستم ندارند.

غلامحسن سخایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه هوشمندسازی مدارس فقط به معنای تجهیز کلاس‌های درس نیست، اظهار کرد: به روز رسانی اطلاعات معلمان یکی از اصلی‌ترین نیازهای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه علیرغم تجهیز بیش از ۵۰ درصد مدارس استان اصفهان به سیستم هوشمند هنوز برخی از این مدارس پس از چند سال مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، اضافه کرد: در این مدارس تجهیزاتی مانند تابلو هوشمند، دیتاشو و پرده‌های هوشمند وجود دارد و اگر معلمان اطلاعات به روز داشته باشند، می‌توانند به آسانی از این تجهیزات استفاده کنند.

سخایی درباره تولید محتوای آنلاین آموزشی برای معلمان و دانش آموزان گفت: حوزه تحلیل محتوا در اداره کل آموزش و پرورش با وظیفه تولید، معرفی و شناخت شرکت ها و موسسات فعال در تولید محتوا فعالیت دارد، سال گذشته در مدارس استان ۱۴ هزار تولید محتوا داشتیم که جهش خوبی در این عرصه بود.

وی تاکید کرد: از ۱۰۰ درصد بودجه آموزش وپروش ۹۸.۶ درصد صرف پرداخت حقوق می‌شود و فقط ۱/۴ درصد برای سایر هزینه‌های این سازمان است، بنابراین با آموزش نیروی انسانی می‌توان به سمت هوشمندسازی مدارس پیش رفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهر اصفهان بالاترین میانگین سنی خدمت نیروهای فعال در آموزش و پرورش را داریم، گفت: میانگین سن خدمت فرهنگیان در اصفهان حدود ۲۱ تا ۲۳ سال است و اکثر این نیروها درسن ‌بازنشستگی هستند و حوصله و تمایل کافی برای یادگیری فناوری‌های روز را ندارند.

سخایی یادآور شد: نیروی جوان با بیش از پنج سال سابقه خدمت رغبت بیشتری به استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی‌های روز دارد و استقبال بیشتر نیروها از این ابزار برای آموزش نیازمند فرهنگ سازی و تامین اعتبارات لازم است.

کارنامه دانش‌آموزان الکترونیکی می‌شود

وی درباره برنامه الکترونیکی شدن کارنامه دانش آموزان از سال آینده اظهار کرد: این برنامه قرار است که از سوی وزارت آموزش و پرورش به طور عمومی اجرا شود و اصفهان هم از این قاعده مستثنی نیست و با تصمیم نهایی وزارت آموزش و پرورش اجرای این برنامه در استان ها هم عملی می شود.

کد خبر 384038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.