انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث سومین میدان شهری

شورای اسلامی شهر اصفهان با انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری برای بازآفرینی بافت فرسوده پیرامون حرم زینبیه (س) و سومین میدان شهری اصفهان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان یکی از بزرگترین طرح‌های محرک توسعه خود را سومین میدان بزرگ شهری اصفهان با وسعت ۱۹ هکتار برنامه‌ریزی کرده است که چهار هکتار آن در محدوده حرم زینبیه (س) و ۱۵ هکتار دیگر نیز محدوده میدانی را تشکیل می‌دهد.

برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پیرامون این حرم، پیشنهاد انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با نرخ سود اعلامی بانک مرکزی توسط شهرداری در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه شد، این پیشنهاد پس از بررسی در کمیسیون عمران و اقتصادی و گردشگری و همچنین تایید کمیسیون تلفیق، برای رای گیری در صحن علنی شورا مطرح شد.

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان در جریان بررسی این طرح، درخصوص جزئیات انتشار اوراق گفت: این اوراق با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود پس از افزوده شدن نرخ تنزیل که توسط صندوق‌های سرمایه‌گذار اضافه می‌شود در نهایت با نرخ حدود ۲۴ درصد عرضه خواهد شد.

وی افزود: سررسید این اوراق چهار ساله بوده و با توجه به نرخ تورم، نرخ سود آن مناسب و از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر خواهد بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: اگرچه انتشار این اوراق اکنون نیز توجیه اقتصادی به همراه دارد اما اگر بتوانیم از ۵۰ درصد کمک و تخفیف دولت استفاده کنیم توان اجرایی طرح بالاتر خواهد رفت.

وی اضافه کرد: حرم‌های امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) شاه عبدالعظیم(ع) و شاهچراغ(ع) از ۵۰ درصد کمک دولت استفاده می‌کنند زیرا از این چهار حرم در پیوست بودجه سال ۹۸ نام برده شده است بنابراین انتظار می‌رود اعضای شورا و نمایندگان مجلس برای اضافه شدن نام حرم زینبیه(س) در بودجه سال ۹۹ رایزنی‌های لازم را انجام دهند.

در نهایت اعضای شورای شهر که جزئیات این طرح را در کمیسیون تلفیق به تایید رسانده بودند، به اتفاق آراء شهرداری را در انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق اسلامی مجاز دانستند.

گفتنی است با تکمیل میدان سوم شهری، کمبود سرانه‌های بهداشتی، آموزشی، رفاهی و تجاری در یکی از مناطق کم برخوردار اصفهان رفع شده و حرم زینبیه(س) می‌تواند در کنار تخت فولاد و مقبره علامه مجلسی گردشگری مذهبی را نیز در اصفهان رونق بخشد.

کد خبر 384032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.