رئیس دولت اصلاحات، تکلیف را روشن کرد

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

رئیس دولت اصلاحات، تکلیف اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس را روشن کرد

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات مبنی بر حضور حداکثری مردم و جریان اصلاحات در انتخابات اسفند ماه ۹۸، گفت: مهم‌ترین پیام صحبت‌های سید محمدخاتمی این بود که اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات فکر نمی‌کنند. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات بر اساس یک جمع‌بندی صورت گرفته است، نه اینکه از جانب خودشان مسائلی را مطرح کنند. وی با بیان اینکه جمع‌بندی گروه‌های اصلاح‌طلب تحریم انتخابات نیست، عنوان کرد: از سوی دیگر اصلاح‌طلبان شروطی هم مطرح کرده بودند، مانند اینکه با چه رویکرد سیاست‌ورزی وارد میدان شوند که می‌توان روی آن‌ها بحث کرد. رئیس دولت اصلاحات تکلیف را روشن کرد که قطعا در انتخابات حضور خواهیم داشت. اما نکته مهم این است که بین این‌ها چگونه برآیند به وجود بیاید که باید بحث کرد.

فضا را مدیریت کنیم، مجلس بعدی اصولگراست

حمیدرضا میرتاج‌الدینی، از اعضای جمنا و معاون پارلمانی دولت دهم، با اشاره به صحبت های برخی اصولگریان از جمله محمدرضا باهنر که در چند مصاحبه اخیر خود بارها تاکید کرده که فضا برای پیروزی اصولگرایان فراهم است و حتی به صراحت گفته است که مجلس آینده، اصولگرا خواهد بود، معتقد است که این تحلیل‌ها بیشتر جنبه گمانه‌زنی دارد، او اما با توجه به شرایط موجود می‌گوید: اگر اصولگرایان بتواند این وضعیت را خوب مدیریت کنند و راه‌های خروج از مشکلات اقتصادی را به صورت عملیاتی ارائه کنند، می‌توانند پیروز باشند و مجلس آینده یک مجلس متفاوت با مجلس فعلی خواهد بود. وی در پاسخ به این سئوال که آیا از هم اکنون می توان جریان اصولگرا را پیروز انتخابات مجلس دانست، گفته است: جریان انقلابی و اصولگرایان کار خودشان را انجام می‌دهند و هر جبهه‌ سیاسی در زمان انتخابات کارهای سیاسی خودشان را دنبال می کند، اما پیش‌بینی نتایج آرا یک بحث تحلیلی است. تحلیلگران سیاسی هستند که در این باره نظر می‌دهند که کدام گفتمان، غالب و پیروز انتخابات خواهد بود.این پیش‌بینی‌ها از جنس گمانه‌زنی است و با توجه به اینکه معمولا بعد از هر دوره ۸ ساله ذائقه سیاسی مردم تغییر می‌کند، این موضوع امکان دارد. نکته دیگر هم این است که وقتی جریان سیاسی حاکم نتوانسته به شعارهای خود عمل کند و رضایت مردم را به دست بیاورد، در میان مردم افول پیدا می‌کند. 

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین گفته است: با توجه به اینکه هر زمان مدیریت کشور به دست جریان انقلابی و اصولگرا بوده، خروجی‌ کار برای مردم مثبت بوده و اگر الان هم نظام اقتداری دارد در اثر عملکرد نیروها و نهادی انقلابی و اصولگرا بوده است؛ این گونه نتیجه گیری کرده که جریان اصولگرا می تواند در انتخابات آتی مجلس موفق باشد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی و رئیس دولت دهم در مراسم خاکسپاری  هوگو چاوز

برنامه جامعه روحانیت برای انتخابات مجلس خبرگان

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر اجرایی جامعه روحانیت مبارز، در پاسخ به این که آیا جامعه روحانیت برنامه‌ای برای معرفی کاندیدا برای انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دارد، گفت: تمرکز ما بیش از اینکه بر روی انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد بر روی انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری است. اگر چه کاندیدای زیادی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان وجود ندارد، اما  آنچه که فعلا قطعی شده این است که ما برای این انتخابات کاندیدای اختصاصی خواهیم داشت. در همین راستا نیز جلساتی برگزار شده ولی هنوز حضور مصداقی برای انتخابات نداشتیم.

روزی که حسین الله‌کرم با لباس و لهجه کردی بین منافقین نفوذ کرد

سردار «مراد پیری» در چهارمین همایش علمی تخصصی تاریخ شفاهی ترور که امروز یک‌شنبه ششم مرداد در مرکز آرشیو ملی برگزار شد، گفت: موضوعی که ما در عملیات مرصاد دیدیم این بود که منافقین بهتر و جسورانه‌تر از عراقی‌ها می‌جنگیدند. آنها تجهیزات و ماشین‌های بسیار نوین و مجهزی داشتند.وی افزود: وقتی‌که منافقین در اسلام‌آباد بودند دستور آمد که به این شهر نفوذ کنیم و اطلاعات به دست بیاوریم. من به همراه «حسین الله‌کرم» لباس کردی پوشیدیم و وارد اسلام‌آباد شدیم. حسین الله کرم لهجه کردی گرفت و ژست کسی را گرفت که به دنبال زن خود که معلم است می‌گردد. عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: زمانی که وارد اسلام‌آباد شدیم، دیدیم که منافقین بسیاری از حزب‌اللهی‌ها را اعدام کرده و جنازه‌ها را بالای تیربرق‌ها گذاشته بودند. اطلاعات را از نحوه آرایش منافقین به دست آوردیم و از شهر خارج شدیم. سپس به آقای محسن رضایی گزارش دادیم و آقای رضایی گفت همین امشب منافقین را می‌زنیم.

حسین الله کرم

مجلس شده است محل نشستن و گلابی خوردن

عباس عبدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشت: هر سه قوه باید چنان رابطه‌ای را با یکدیگر شکل دهند که در امور ملی و آنجا که منافع عموم مطرح است دچار افتراق نظر نشوند. هنگامی که مجلس غیرحزبی و متشکل از افراد منزوی شکل می‌گیرد، طبیعی است که مسوولیت‌پذیری در برابر تصمیمات آن کم می‌شود. در سالی که انتخابات است، بی‌اعتبار کردن مجلس از حیث انجام مهم‌ترین وظیفه‌اش یعنی، قانون‌گذاری عادی و در نتیجه مجلس به نفع جامعه نیست. مجلس در لغت به معنای محل نشستن است، به نظر می‌رسد که کم‌کم وظیفه اصلی نمایندگان همان نشستن روی صندلی‌های نرم و احیانا نوش جان کردن گلابی است!

اروپایی‌ها هیج اقدامی در برجام انجام ندادند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدارِ "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان ضمن یادآوری دوستی دیرینه ایران و عمان در شرایط مختلف و جنگ تحمیلی، گفت: نقش عمان در اوضاع منطقه را مثبت می‌دانیم، کما اینکه عمان در مسئله هسته‌ای ایران نیز نقش مهمی ایفا کرد وی ادامه داد: توافق هسته‌ای در ایران مخالفانی داشت، اما با توجه به مجموع شرایط پذیرفته شد، ولی آمریکا یک سال پیش از این توافق خارج شد و این اقدام توهین به بسیاری از کشورها از جمله ایران و عمان بود، با این حال جمهوری اسلامی ایران یک سال با درخواست رؤسای جمهور فرانسه و آلمان و البته انگلیسی‌ها، شرایط را تحمل کرد و به آنها فرصت جبران داد.متأسفانه در این مدت اروپایی‌ها هیچ اقدامی انجام ندادند و به نظر می‌آید نتوانستند یا نمی‌خواستند و خلاف گفته بودند، بنابراین طبق توافق‌نامه هسته‌ای، ایران عمل متقابل براساس اصل "عمل به تعهدات به میزانی که طرف‌های مقابل به تعهدات عمل کنند" را انجام داد.

برخی برایشان مهم نیست با نردبان «مصباح» وارد مجلس شوند یا «عارف»

محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: مشکل مهمی که داریم این است که ۱۲ هزار نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند. در دوره اول مجلس آن‌ قدر کاریزمای نمایندگان بالا بود که در دوره دوم در برخی حوزه‌ها جز نماینده وقت کسی حضور نداشت و برخی فعالان سیاسی، شأن خودشان را نمایندگی مجلس نمی‌دانستند. برخی هم برایشان مهم نیست از نردبان عارف یا حداد عادل یا آیت‌الله مصباح بالا بروند و تنها هدفشان رفتن به مجلس است و برایشان مهم نیست از چه نردبانی بالا می‌روند.

شان مجلس ارائه لیستی مانند لیست مدیران دو تابعیتی به رسانه‌ها نیست

علی ربیعی سخنگوی دولت در ارتباط با انتشار لیستی که در آن گفته شده برخی از مدیران کشور دو تابیعتی هستند، اظهار کرد: به نظر من شان مجلس بالاتر از این است که لیستی بدین گونه در اختیار رسانه ها قرار گیرد.  شأن مجلس پیروی از شایعات بی اساس نیست. وی ادامه داد: میدانم که نظر اکثریت مجلس و هیئت رئیسه چیزی نبود که این کمیته ارائه کرد. این گزارش باید دارای مستندات باشد. گزارش تحقیق هم باید نحوه مشخصی را مراعات می کرد، اما متاسفانه چنین چیزی نبود و به یکباره به رسانه ها گزارشی ارائه کردند. سخنگوی دولت در همین راستا گفت: تیتر این اتفاقات را هیاهو برای هیچ گذاشتم. وی افزود: بسیار بی اخلاقی است اگر بخواهیم تصویری از مسئولین بدهیم که آنها وابسته به بیگانگان هستند، (این) تضیع حقوق ملت (و) مردم است.

کد خبر 384008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.