دچار بحران نیروی انسانی هستیم

چادگان_مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اینکه در استان با بحران نیروی انسانی دچار هستیم، گفت: تا سال ۱۴۰۰ بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر نیروی بازنشسته در استان خواهیم داشت بنابراین چاره‌ای جز بکارگیری نیروهای بازنشسته نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، محمد اعتدادی امروز(یکشنبه) در جمع معاونان آموزش متوسطه استان با بیان اینکه براساس پیش بینی رشد جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی آینده در دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم به ترتیب ۵.۲، ۴.۵ و ۵.۴ درصد است، اظهار کرد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود نیاز به افزایش ۲۳۵ کلاس در دوره ابتدایی و ۱۵۶ کلاس در دوره متوسطه اول وجود داشته باشد.

وی گفت: تناسب نداشتن تعداد نیروی انسانی با میزان رشد دانش آموزان یکی از چالش‌های پیش روی استان در سال تحصیلی آینده است و با احتساب تعداد بازنشستگان در آغاز سال تحصیلی ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر کمبود نیرو در استان وجود دارد که بر همین اساس و با توجه به حساسیت کار، از ابتدای آذرماه سال گذشته تمرکز کار استان بر سه اولویت نقل و انتقالات، تأمین نیروی انسانی و برنامه ریزی جهت آموزش نیروی انسانی قرار گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت نیرو، مدیریت نیاز و مدیریت بحران سه راهکار استان برای رفع مشکل نیروی انسانی است، افزود: در خصوص راهکار اول به اولویت دادن تخصیص نیرو جهت کلاس‌های درس، هم پوشانی دروس در مقطع متوسطه، تدریس عوامل اجرایی، سیاست مدیریت انقباضی و استمرار خدمت همکاران است.

وی افزود: تجمیع کلاس‌های زیر نرم، برون سپاری و تجمیع دروس مشترک در متوسطه دوم از جمله راهکارهای حوزه مدیریت نیاز است.

اعتدادی با تاکید بر اینکه باید پذیرفت که در خصوص نیروی انسانی در استان دچار بحران هستیم، افزود تا سال ۱۴۰۰ بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر نیروی بازنشسته در استان خواهیم داشت بنابراین چاره‌ای جز بکارگیری نیروهای بازنشسته نداریم.

وی گفت: پرداخت حق التدریس همراه با حقوق ماهانه و اجرای رتبه بندی معلمان از ابتدای سال تحصیلی آینده، به نگهداشتن نیروهای در شرف بازنشستگی و همکاری نیروهای بازنشسته کمک خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فرایند پروژه مهر در استان اصفهان افزود: رویکرد و راهبرد استان در این خصوص کاهش تمرکز، مدرسه محوری و مشارکت درون سازمانی و برون سازمانی است، مشارکت نظام مند معلمان و مجموعه‌های برون سازمانی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت موثر است.

وی تصریح کرد: برای اجرای سند تحول چاره‌ای جز تعامل نداریم و باید با تشریح و تبیین وضعیت موجود، دیگران را به کمک فرا خواند.

اعتدادی تاکید کرد: بر اساس مصوبات اخیر استان، تمامی ادارات مناطق و نواحی ملزم به حذف کلاس‌های خشت و گلی و نیز جمع آوری بخاری‌های نفتی در مدارسی که امکان گازرسانی به آنها وجود دارد، هستند.

کد خبر 383999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • زهرا بابایی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام واقعا نظر آموزش وپرورش اینکه برای جبران کمبود نیروی انسانی بازنشسته ها را بکار بگیره این همه فارغ التحصیل مستعد داریم آخه چرا به فکر جوونای بیکار لیسانسه وفوق لیسانسه نیستن؟