هفته شلوغ جشنواره‌های بین المللی فیلم

در هفته گذشته اتفاقات مختلفی در فرهنگ و هنر جهان رخ داده است که مهمترین آن ها در جشنواره های بین المللی اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته مهم‌ترین اتفاقات فرهنگ و هنر جهان پیرامون سینما و جشنواره‌های سینمایی رخ دادند که در ادامه مشروح رویدادها را می‌خوانید:

اعلام نامزدهای جایزه بوکر: دور جدید رقابت بوکر با اعلام اسامی ۱۳ نفر که به فهرست اولیه راه‌یافته‌اند، شروع شد. در این فهرست که دربرگیرنده کتاب‌هایی از ژانرهای متنوع است، نویسندگان کهنه‌کار و نوقلم جای دارند. وصیت‌ها نوشته مارگرات آتوود، قایق شبانه به طنجه نوشته کوین باری، خواهرم، قاتل زنجیره‌ای نوشته اوینکان بریث‌ویت، اردک‌ها، نیوبری‌پورت نوشته لوسی المان، دختر، زن، دیگر نوشته برناردین اواریستو، دیوار نوشته جان لنچستر و مردی که همه چیز را دید نوشته دبورا لوی اسامی برخی از نویسندگان و آثار نامزد شده در این دوره هستند.

ستاره باران درجشنواره فیلم تورنتو: چهل و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو فیلم‌هایی با حضور بازیگرانی چون مریل استریپ، تام هنکس، جنیفر لوپز، مت دیمون، ویلم دفو، لئام نیسن و کیگان مایکل‌کی را به نمایش درمی‌آورد. این جشنواره با اعلام اسامی شماری از فیلم‌هایی که در این دوره به نمایش درمی‌آیند از فیلم‌های جوکر با بازی خواکین فینیکس و فیلم زندگینامه فرد راجرز با بازی تام هنکس و آبومینابل نام برد. تورنتو امسال در مجموع فیلم‌های مهمی را برای فصل جوایز معرفی می‌کند و ۲۹ فیلم را برای نخستین بار در جهان در معرض دید عموم می‌گذارد. این جشنواره با اولین اکران جهانی رادیواکتیو با بازی رزاموند پایک در نقش ماری کوری دانشمند برنده جایزه نوبل به پایان می‌رسد. این فیلم به کارگردانی مرجان ساتراپی از محصولات آمازون استودیوز است.

تکرار یک مثلث موفق: ریدلی اسکات فیلمی بعدی‌اش را برای کارگردانی انتخاب کرد و قراردادی برای ساخت "آخرین دوئل" با بازی مت دیمون و بن افلک امضا کرد. دیمون و افلک بارها با هم همکاری کرده‌اند و این همکاری از سال ۱۹۹۷ با نوشتن ویل هانتینگ خوب شروع شد که موفق به کسب اسکار فیلمنامه اوریجینال هم شد. دگما یک پروژه مشترک دیگر آنها بود. این فیلم در عین حال اولین همکاری مشترک دیمون و اسکات پس از ساخت فیلم مریخی است. این فیلم درمورد آخرین دوئل جنگی است که در فرانسه انجام شده است.

قلب سارایوو در دستان ایناریتو: جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو در کشور بوسنی از الخاندرو گونزالز ایناریتو کارگردان مطرح مکزیکی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی تقدیر می‌کند. ایناریتو به عنوان یکی از شاخص‌ترین سینماگران روز سینمای جهان ضمن دریافت جایزه دستاورد قلب سارایوو به پاس نقش استثنایی در هنر سینما، یک ورک‌شاپ تخصصی نیز در بیست و پنجمین دوره این رویداد سینمایی برگزار می‌کند. بیست و پنجمین جشنواره فیلم سارایوو از ۲۵ مرداد تا اول شهریور در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

لغوناگهانی جشنواره مونترال: مسئولان برگزاری جشنواره جهانی فیلم مونترال کانادا در فاصله یک ماه مانده به آغاز، به شکل ناگهانی از لغو این رویداد سینمایی خبر دادند. چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا که طبق برنامه قرار بود از تاریخ ۲۳ اوت تا سوم سپتامبر (اول تا دوازدهم شهریور) برگزار شود بر اساس اعلام مسئولان برگزاری در سال ۲۰۱۹ برگزار نخواهد شد. این رویداد سینمایی در بیانیه‌ای ضمن اعلام وقفه یک ساله عنوان کرد خود را برای دوره باشکوه در سال ۲۰۲۰ آماده خواهد کرد اما اشاره‌ای به دلیل اصلی لغو این جشنواره سینمایی نکرد.

کد خبر 383993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.