مرگ کارگر ۴۷ ساله اصفهانی/ تجمعات اعتراضی فرهنگیان ادامه دارد

ادامه تجمعات فرهنگیان بازنشسته، نجات دختر مارگزیده در گرداب، فوت کارگر ۴۷ ساله اصفهانی حین کار، قمه کشی برای بستنی مجانی و ماجرای هولناک کشته شدن عروس به دست پدر را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۴:۱۵ روز جمعه مأموران کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی در جریان وقوع قتلی در محله مرتضی‌گرد تهران قرار گرفتند و با حضور در صحنه با دو جسد مواجه شدند؛ یکی از اجساد متعلق به زنی ۴۲ساله بود که با ضربه تبر به گردنش در حمام خانه به قتل رسیده و جسد دیگر نیز متعلق به مردی ۵۷ساله بود که در طبقه اول منزل قرار داشت.

مأموران در گام نخست تحقیقات متوجه شدند مرد میان‌سال پس از قتل همسر و حمله خونین به دخترش، با پارچه خود را از چارچوب در آویزان کرده و به زندگی‌اش پایان داده است.

بررسی‌های بیشتر نشان داد دختر ۲۰ساله پس از مجروح‌شدن به دست پدرش، به بیمارستان انتقال یافته است.

مأموران در گام بعدی تحقیقات سراغ یکی از فرزندان این خانواده که پسری ۱۰ساله است، رفتند. او در اظهاراتش به مأموران گفت: داخل خانه بودم که متوجه درگیری مادر و پدر شدم. مادرم حین درگیری به‌سمت حمام فرار کرد. خواهر ۲۰ساله‌ام آن زمان در حمام بود، پدرم با تبر به سمت حمام رفت و پس از قتل مادرم به خواهرم حمله‌ور شد.

بررسی‌ها درباره این پرونده ادامه داشت که از بیمارستان خبر رسید دختر جوان نیز به دلیل ضربات واردشده به کمر، کتف و شانه به کام مرگ فرورفته است. تحقیقات از اعضای این خانواده نشان داد قرار بود مراسم عروسی دختر جوان در چند روز آینده برگزار شود و حتی کارت عروسی آنها نیز پخش شده بود.

سرگرد رضا اسلام‌نژاد، رئیس کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی، با تأیید این خبر گفت: قاتل و همسرش اهل افغانستان بوده و حدود ۲۲ سال با هم زندگی کرده و پنج فرزند داشتند.

تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته برای دومین روز پیاپی

امروز (۶ مرداد) بازنشستگان فرهنگی ۹۷ مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. آنها که روز گذشته نیز در همین مکان حاضر شده بودند، خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت خود هستند و می‌گویند: تاخیر در پرداخت مطالبات بازنشستگان، زندگی آنها را با دشواری مواجه می‌سازد.

از قرار معلوم، امروز معاون سازمان برنامه و بودجه در جمع معترضان حاضر شده و توضیحاتی ارائه داده است؛ بازنشستگان در این رابطه می‌گویند: نباید بار کمبود بودجه دولت بر دوش بازنشستگان بیفتد؛ آنهم معلمان بازنشسته که سی سال کار تعلیم تربیت دانش‌آموزان مملکت را برعهده داشته‌اند.

آنها معتقدند؛ هر روز تاخیر، قدرت خرید مطالبات را کاهش می‌دهد و بازنشسته از این لحاظ متضرر می‌شود.

دختر مارگزیده در گرداب، از مرگ حتمی نجات یافت

سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: با تلاش امدادگران هلال احمر،  دختر مارگزیده اندیمشکی از مرگ حتمی نجات یافت.

وی افزود : بلافاصله عوامل امدادی پایگاه امداد و نجات امام علی جمعیت هلال احمر اندیمشک به منطقه اعزام شدند و به دلیل صعب العبور بودن منطقه پس از پیاده روی مصدوم توسط اسکوپ به آمبولانس منتقل شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: پس از انجام اقدامات اولیه امدادی و اکسیژن تراپی در روستای گرداب مصدوم به تیم اورژانس برای انتقال به بیمارستان تحویل داده شد .

وی بیان کرد: با حضور به موقع امدادگران، این دختر جوان از مرگ نجات یافت و اقدام اولیه درمانی برای وی انجام شد.

رئیس هلال احمر اندیمشک تصریح کرد: بنابر وضعیت اولیه بیمار خطری جدی مصدوم را تهدید نمی کند و حال عمومی وی مساعد است.

۸۲ درصد کودکان کار اتباع کشورهای خارجی هستند

عیسی فرهادی فرماندار تهران با بیان اینکه صد درصد کودکان کار و خیابان، متکدی هستند، گفت: ۸۲ درصد از کودکان کار و خیابان از اتباع کشورهای دیگر هستند که ۵۰ درصد از آنها بی‌سواد مطلق‌اند، ۲۰ درصد از این کودکان کار و خیابان فاقد والدین هستند.

 وی با بیان اینکه بهترین راه ساماندهی کودکان کار و خبابان، شناسایی و تحویل به خانواده‌شان است گفت: قرار است کارهای خانواده‌های کودکان کار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، خارج از نوبت پیگیری شود.

وی بااشاره به تداوم طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، افزود: ۵۰ درصد از این کودکان به بهزیستی تحویل داده شده اند و بهزیستی هم متولی اجرای این طرح است. مددجویان بهزیستی نیز در ساماندهی این طرح کمک خواهند کرد و سایر دستگاه‌ها نیز همراه خواهند بود.

فرهادی با بیان اینکه بنا شده کارهای خانواده‌های کودکان کار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، خارج از نوبت پیگیری شود، افزود: ۱۸ درصد از این کودکان ایرانی هستند و اما در مورد کودکان اتباع بیگانه  نیز در مرحله اول پدر و مادر آنها تعهد می دهند و در بار دوم چنانچه این کودکان مشاهده شوند با آنها برخورد خواهد شد .

فوت کارگر ۴۷ ساله اصفهانی حین کار

محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مرگ کارگر۴۷ ساله ای حین کاردر یک کارگاه سیمان کاری خبر داد.

وی گفت: در پی گزارش مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مصدومیت کارگر ۴۷ ساله ای در یک کارگاه سیمان کاری، بلافاصله گشت کلانتری ۲۴ به همراه تیم های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: کارگر ۴۷ ساله ای حین جابه جایی دستگاه تراش بر اثر بی احتیاطی دچار سانحه شده و دستگاه تراش به سینه وی برخورد کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارگر مصدوم به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می کند، بیان داشت: جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.

برنامه دو ساله وزارت بهداشت برای حذف هپاتیت C در کشور

سعید نمکی وزیر بهداشت، با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کنترل هپاتیت در کشور، گفت: امروز گام دیگری در حذف هپاتیت C را در کشور آغاز کردیم.

وی از هپاتیت C به عنوان یکی از بیماری های نسبتا شایع در گروه های آسیب پذیر از جمله معتادان تزریقی و زندانیان یاد کرد و گفت: خوشبختانه هپاتیت C با مصرف دارو، قابل درمان است اما این بیماری، مقاربتی است و حدود ۳۰ سال پیش، واکسیناسیون هپاتیت B را به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه کردیم چون شیوع این بیماری بالا بود و با اجرای برنامه واکسیناسیون هپاتیت B، امروز شیوع این بیماری و سرطان های اولیه کبد که عامل آن ابتلا به هپاتیت B است را کمتر مشاهده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز گام دیگری در حذف هپاتیت C را در کشور از شهر رفسنجان با کمک و مشارکت پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد و خیرین سلامت آغاز کردیم و برنامه حذف این بیماری را در کشور آغاز کردیم و در آینده، سایر شهرها و دانشگاه های علوم پزشکی به این برنامه می پیوندند و امیدواریم که در یک برنامه زمانی دو ساله بتوانیم شاهد حذف هپاتیت C نیز در کشور باشیم.

قمه کشی ۳ شرور برای آبمیوه و بستنی مجانی

سه شرور که با تهدید و قلدری سعی داشتند از یک مغازه آبمیوه فروشی، آبمیوه و بستنی مجانی بگیرند، از سوی ماموران دستگیر شدند.

حوالی ساعت ۲۳  جمعه شب از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که سه جوان در محدوده میدان شهدا به یک مغازه آبمیوه فروشی رفته و با ایجاد قلدری و شرارت قصد گرفتن مجانی آبمیوه و بستنی را دارند که بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

با حضور ماموران در محل مشاهده شد که صاحب مغازه در برابر تهدیدات این افراد مقاومت کرده اما سه شرور  با قمه کشی و چوب کشی سعی در گرفتن آبمیوه و بستنی داشته و همین موضوع موجب وحشت مشتریان و اهالی شده بود که در همین راستا سه شرور دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری با تایید این خبر به ایسنا اعلام کرد که این افراد قبل از هرگونه اخلال در نظم و آسیب به شهروندان دستگیر شده و پرونده‌ای نیز به اتهام شرارت و قلدری برایشان تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

شرط معافیت از سربازی والیبالیست‌های تیم‌ملی جوانان

درپی قهرمانی تاریخی اعضای تیم‌ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح شرط بهره‌مندی اعضای این تیم از معافیت سربازی را تشریح کرد.

 سردار موسی کمالی با تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در مسابقات جهانی بحرین، درباره اینکه آیا این افراد از سربازی معاف می‌شوند یا خیر، اظهار کرد: برابر مقررات امکان معافیت این افراد از سربازی وجود دارد، اما شرط آن این است که فرد مشمول خدمت سربازی بوده و اصطلاحا وارد سن مشمولیت شده باشد. یعنی سن باید از ۱۸ سال و یک روز به بالا باشد.

 کمالی درباره آن دسته از والیبالیست‌های جوانی که سن‌شان کمتر از ۱۸ سال است، اظهار کرد: این افراد با توجه به این که به سن مشمولیت نرسیده‌اند، شامل این مقررات نخواهند شد.

 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد اینکه آیا امکان ذخیره این معافیت برای والیبالیست‌های کمتر از ۱۸ سال وجود دارد یا خیر، گفت: چنین امکانی وجود نداشته و همانطور که گفتم شرط این است که این افراد هنگام قهرمانی سن‌شان ۱۸ سال و یک روز به بالا باشد. بنابراین اگر افرادی در این تیم دارای این شرایط باشند می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

زنده‌گیری یک قلاده پلنگ در مشهد

تورج همتی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از زنده‌گیری یک قلاده پلنگ در اقدامی کم‌نظیر خبر داد و گفت: درپی حملات متعدد یک قلاده پلنگ به سگ‌های گله دامداران در روستای درونگر واقع در حاشیه پارک ملی تندوره، بلافاصله تیم درمانی و نجات برای زنده‌گیری این پلنگ به منطقه اعزام شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه بیهوشی به کمک بلو پایپ و زنده‌گیری این پلنگ نرپنج ساله که اقدامی بی‌نظیر در سطح کشور است با موفقیت انجام شد ادامه داد: خوشبختانه این سومین پلنگی است که ظرف یک سال گذشته از سوی تیم درمانی نجات حیات وحش استان وارد فرآیند درمانی می‌شود.

همتی ادامه داد: آثار زخم روی بدن این پلنگ و خصوصا عفونت‌های ناشی از محل فرورفتگی دندان نیش بر قسمت‌هایی از بدن این حیوان گواه بر نزاع و درگیری با گراز بود و به نظر می‌رسد پس از مصدومیت ناشی از این نزاع پلنگ توان لازم را برای شکار در زیستگاه اصلی نداشته است و به ناچار به روستای حاشیه منطقه پناه آورده است.

همتی با ابراز خرسندی از اینکه روستائیان و بومیان منطقه که در اثر حمله پلنگ دچار خسارت‌هایی شده بودند از آسیب رساندن به این گونه ارزشمند خودداری و مراتب را به حفاظت محیط زیست استان اطلاع داده‌اند گفت: این برخورد از سوی اهالی درونگر گواه بر اثر بخشی دوره‌های آموزشی زیست محیطی جوامع محلی بوده است که اهمیت تنوع زیستی و خصوصا گونه پرچم پلنگ را در دوره‌های متمادی یاد آور شده است.

رتبه ۶۱ ایران در شاخص فناوری     

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان این که در شاخص فناوری در سال ۲۰۱۹ در جایگاه ۶۱ جهان قرار داریم گفت: این در حالیست که در سال ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رتبه ایران در شاخص فناوری به ترتیب ۷۸، ۷۵ و ۶۵ بوده است.

۳ سناریو برای تغییر قیمت نان

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ۳ سناریو برای تغییر قیمت نان، گفت: در صورت افزایش نیافتن قیمت نان پیشنهاداتی برای حمایت از نانوایان از طریق مباحث مالیاتی و تامین اجتماعی ارائه شده است.

وی  در خصوص تصمیم ‌گیری در مورد قیمت نان گفت: سه سناریو برای قیمت نان تعریف شده است یکی تغییری در قیمت نان نداشته باشیم، دوم افزایش قیمت نان نسبی باشد و افزایش قیمت بیشتر از نسبی باشد.

دبیر ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سوال که در صورت افزایش نیافتن قیمت نان چگونه حمایت‌های لازم از نانوایان صورت خواهد گرفت، گفت: پیشنهادهایی برای حمایت از آنان از طریق مالیات، تامین اجتماعی و امثال آن ارائه شده است که امیدواریم همکاری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

کد خبر 383986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.