آشنا: دولت مخالف پخش آگهی‌های پدیده بود

مشاور رسانه ای رئیس جمهور در صفحه توییتر خود نوشت: ‏لطفا مکاتبات دولت با صدا و سیما در مورد منع پخش آگهی ها و برنامه های مشارکتی پدیده و پاسخ های توهین آمیز مدیران وقت رسانه ملی را هم منتشر کنید.

به گزارش ایمنا، حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای رئیس جمهور در صفحه توییتر خود آورده است: لازم است قراردادهای تبلیغاتی پدیده با صدا و سیما و نمونه های متنوعی از تبلیغات پخش شده از کانال های مختلف هم منتشر شود. ‏لطفا مکاتبات دولت با صدا و سیما در مورد منع پخش آگهی ها و برنامه های مشارکتی پدیده و پاسخهای توهین آمیز مدیران وقت رسانه ملی را هم منتشر کنید.

سرنوشت پرونده شرکت «پدیده شاندیز» به آنجا ختم شد که محسن پهلوان مدیر عامل معزول آن در نهایت حبس ابد گرفت و طلبکاران آن سهامدار شدند. پدیده بعد از بازداشت بابک زنجانی در سال ۹۲ دومین پرونده بحث برانگیز فساد بود که سال ۹۳ مطرح شد.
پرونده شرکت پدیده شاندیز در نهایت با مجازات حبس ابد برای مدیرعامل، ۱۵۰ سال زندان برای ۱۸ تن از دیگر متهمان، استرداد تمام اموال سرمایه‌گذاران مالباخته و البته تبرئه تنها سه تن از متهمان پایان یافت. حکمی که روز گذشته از سوی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در استان خراسان رضوی صادر شد و به همین دلیل امکان تجدید نظرخواهی درباره آن وجود ندارد.

پدیده شاندیز، شرکتی بود که سال ۸۸ با هدف توسعه صنعت گردشگری در خراسان رضوی تأسیس شد و با تبلیغات گسترده در رسانه‌ها از جمله در رسانه ملی تا سال ۹۳ به جذب میلیاردها تومان سرمایه مردم پرداخت، اما در نهایت از آن سر پرسودا چیزی جز کسب مال نامشروع، سوداگری و سفته بازی متهمان با سرمایه‌های مردم و بحران حضور مالباختگان معترض در خیابان‌ها چیزی باقی نماند. وضعیتی که سبب شد دولت یازدهم در آغاز کار خود با میراث شوم پرونده‌های فساد اقتصادی و جمعیت زیان دیدگان از این مفاسد مواجه باشد و ناچار شود سهم قابل توجهی از توان مدیریتی و مالی خود را صرف سامان دادن به تبعات برجای مانده‌شان کند.

اعتراض‌های مردم مالباخته که از اواسط سال ۹۳ آغاز شده بود در دی ماه همان سال به اعلام ممنوعیت فروش و عرضه سهام و تشکیل پرونده کیفری و تعقیب قضایی مدیران شرکت از سوی دادستان عمومی و انقلاب مشهد منتهی و کیفرخواست در اسفند ۹۷ به دادگاه ویژه اقتصادی ارجاع شد.

کد خبر 383962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.