ربیعی: از شنیدن حرف‌ها گریزان نیستیم

سخنگوی دولت با اشاره به درخواست وزیر خارجه‌آمریکا برای گفت و گو با رسانه های ایرانی گفت: خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی می‌تواند با ایشان مصاحبه کند و چیزی که پمپئو می‌خواهد، بیان کند. ما گریزان از شنیدن حرف‌ها نیستیم.

به گزارش ایمنا، «علی ربیعی» پیش از ظهر امروز - یکشنبه ششم مردادماه - در نشست خبری با اشاره به سفر هفته گذشته محمد جواد ظریف به نیویورک و کشورهای آمریکای لاتین گفت: هر جا آمریکا بخواهد دیواری بکشد مرزی بسازد و ایران را حذف کند، دیپلماسی فعال ما، حرکتی که سربازان ما در جبهه دیپلماسی انجام دادند و در مقابل پل هایی به پا کردند. دیپلمات‌های ما ارتباط میان افکار عمومی ملت ایران و افکار عمومی جهان را معماری کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به سخنان رئیس جمهوری که گفت «ملت ما دیروز در مقطع دفاع مقدس قدرت نظامی خود را به اثبات رساندند و امروز این قدرت دیپلماسی و حقوقی و قدرت نرم ما است که حرف اول را می‌زند» افزود: این سخنان با سفرهایی که محمد جواد ظریف وزیر خارجه داشت مصداق پیدا کرد.

ربیعی افزود: سفر ظریف به شش کشور (از آمریکا تا منطقه آمریکای لاتین و آفریقا) و مذاکرات سنگین او طی دو هفته و حرکات رسانه‌ای بسیار مهم وی در نیویورک، نکات حائز اهمیتی بود که هفته گذشته انجام شد.

وی گفت: خوشبختانه گفت و گوهای ظریف با رسانه‌های پربیننده، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را مجبور کرد که درخواست کند در رسانه های ایران با مردم گفت وگو کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به ادعای وزیر امور خارجه آمریکا که «قصد دارد واقعیت را به مردم ایران بگوید»، گفت: خبرنگار ما خانم «مرضیه هاشمی» می‌تواند برود با او مصاحبه کند و چیزی را که می‌خواهد بیان کند.

ربیعی تصریح کرد: ما از شنیدن حرف ها گریزان نیستیم، کاری که آنها با خبرنگاران ما کردند و رفتاری که با خبرنگاران ایرانی در آنجا انجام می دهند نوعی بی احترامی به فضای رسانه و گفت وگو هم بوده است.

وی با اشاره به ارائه تصویر پویا از جمهوری اسلامی ایران در دنیا از سوی دیپلمات های کشورمان اظهارکرد: ادعای آمریکا و اسرائیل که در دنیا منزوی است، هفته گذشته در هم شکست و هر جا که آمریکایی‌ها خواستند مرزی بسازند و دیوار و کروکی بکشند، مقامات وزارت خارجه به خصوص دکتر ظریف در مقابل آن ایستاد و حصر شکنی کرد.

ارائه گزارش عملکرد سالانه باعث ایجاد تشتت می‌شود

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این سئوال که «آیا درخواست مجلس برای ارائه گزارش عملکرد سالانه منجر به تضعیف اصل ۵۷ قانون اساسی مبنی بر تفکیک قوا نمی‌شود؟» گفت: ما در دولت با تمام توان به قوانین احترام می گذاریم و به آن عمل می‌کنیم زیرا هر زمان به آن نکردیم متضرر شدیم.

ربیعی با بیان اینکه فرصت سوال، استیضاح و تذکر نمایندگان مجلس به دولت در قانون پیش بینی شده است، گفت:‌ اینکه سالانه گزارش عملکرد دهیم و پس از آن یک سری رفتارهای دیگر ساماندهی شوند را مفید نمی‌دانیم زیرا معتقدیم این کار نه تنها منجر به شفایت نمی‌شود، بلکه شفافیت را از بین می برد و تشتت ایجاد می‌کند.

وی توضیح داد: آقای امیری این موضوع را در دولت مطرح کرد و نامه‌ای بر اساس همخوان نبودن موضوع با قانون اساسی، خدمت رهبری ارسال شد که رهبری آن را به حکمیت حل اختلاف قوا ارجاع دادند که آقای ابوترابی مسئولیت آن را بر عهده دارند.هر آنچه حاصل ارجاع رهبری به حکمیت حل اختلاف قوا باشد می‌پذیریم و به آن عمل خواهیم کرد. 

ربیعی با تاکید بر اینکه ساز و کارهای موجود برای پاسخگویی را کافی می دانیم، گفت: بخش اعظمی از وقت وزرای دولت صرف پاسخگویی می‌شود.

منبع: ایرنا

 
 

کد خبر 383954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.