۲۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد کمک بلاعوض ساخت مسکن دریافت کردند

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان بابیان اینکه وام‌های کمیته امداد شرایط ضمانتی آسانتری دارد، گفت: در چهار ماهه ۹۸، حدود ۲۰۰ واحد شهری و روستایی از کمک بلاعوض کمیته امداد در خرید و احداث مسکن استفاده کردند.

عباسعلی زارعان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کمک هزینه احداث یا بهسازی مسکن به مددجویان اظهار کرد: در سال ۹۷ اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به موضوع خرید و احداث ۴۶۲ مسکن شهری اختصاص داده شد.

وی در خصوص کمک بلاعوض کمیته امداد به روستاییان افزود: کمیته امداد استان اصفهان در احداث ۱۵۰ واحد روستایی اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داشته است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه مددجویان در کنار کمک‌های‌ بلاعوض می‌توانند از وام‌ هم استفاده کنند، افزود: حدود شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم برای وام خرید و احداث به مددجویان روستایی و شهری اختصاص یافت که در کل ۶۱۲ خانوار از این وام‌ها استفاده کردند.

وی در خصوص کمک هزینه تعمیرات مسکن در سال ۹۷، تصریح کرد: سه هزار و ۶۰۶ خانوار از کمک هزینه تعمیرات استفاده کردند که اعتبار این موضوع شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

زارعان در خصوص آمار احداث و خرید مسکن شهری در چهار ماهه ۹۸ گفت: تا به حال ۱۵۰ مورد احداث واحد شهری داشته‌ایم که به این تعداد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است و در مناطق روستایی حدود ۴۵ مورد احداث و بهسازی مسکن داشته‌ایم که به هر خانواده مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی در خصوص وام خرید و احداث مسکن در سال ۹۸ تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام خرید و احداث پرداخت شده است که در مناطق روستایی ۱۵ میلیون و مناطق شهری ۳۰ میلیون تومان است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان اینکه به مددجویان مناطق روستایی پرداخت دو وام در زمینه خرید و احداث در نظر گرفته شده است، افزود: یک وام از طرف خود کمیته امداد و وام بعدی از طریق معرفی مددجویان کمیته امداد به بنیاد مسکن به آنها پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه معمولا وام‌هایی که کمیته امداد خود به مددجویان پرداخت می‌کند شرایط ضمانتی آسانتری دارد، اظهار کرد: مددجویان بیشتر موفق به گرفتن این وام‌ها می‌شوند که برای مددجویان مناطق روستایی این وام ۱۵ میلیون و برای مناطق شهری ۳۰ میلیون تومان است که در کنار این وام‌ها مناطق روستایی ۲۰ میلیون بلاعوض و مناطق شهری ۳۰ میلیون بلاعوض دریافت می‌کنند.

زارعان در خصوص پرداخت وام‌های در نظر گرفته شده توسط کمیته امداد گفت: وام‌هایی که خود کمیته امداد پرداخت می‌کند از طریق بانک امداد ولایت پرداخت می‌شود که این وام‌ها با سود دو درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه دارند.

وی با در خصوص تعمیرات مسکن در سال ۹۸ تصریح کرد: در چهار ماهه امسال ۸۱۷ مورد تعمیرات داشتیم که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این تعداد خانوار اختصاص یافته است.

کد خبر 383951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.