تحقق بودجه شهرداری اصفهان تا پایان تیر ماه ۹۸ اعلام شد

گزارش تحقق بودجه شهرداری اصفهان تا پایان تیر ماه سال ۹۸ در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری برای کسب درآمدهای مصوب تلاش‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری اصفهان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این میران دو هزار و ۱۸ میلیارد مربوط به مناطق ۱۵ گانه و دو هزار و ۸۲ میلیارد تومان نیز مربوط به شهرداری مرکزی است.

وی مجموع درآمد مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان طی چهار ماه امسال را ۶۹۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان درآمد شهرداری مرکزی نیز در این بازه زمانی ۱۷۵ میلیارد تومان بوده است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان تحقق بودجه مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان طی چهار ماه امسال را ۳۴ درصد و درآمد شهرداری مرکزی را نیز در این بازه زمانی هشت درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع تاکنون ۲۱ درصد از بودجه شهرداری اصفهان محقق شده است.

وی در خصوص تفکیک درآمدهای شهرداری اصفهان طی چهار ماه امسال نیز اظهار کرد: از این میزان تحقق بودجه ۴۵۹ میلیارد نقدی، ۲۱۳ میلیارد تومان از محل درآمد اسناد و ۱۹۳ میلیارد تومان نیز غیر نقدی و از محل املاک بوده است.

زندآور تصریح کرد: باید توجه داشت درآمد اعلام شده جدای از وام، فروش اوراق و ... بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۳۰ میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری اصفهان جاری و ۲۸۷۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی بوده است، اضافه کرد: از میزان تحقق بودجه در چهار ماه امسال سهم بودجه جاری ۱۷۴ میلیارد که ۱۴ درصد تحقق یافته و در بخش عمرانی نیز ۶۳ میلیارد بوده که دو درصد تحقق بودجه داشتیم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مقایسه عملکرد تحقق بودجه چهار ماه اول سال ۹۷ نسبت به چهار ماه امسال گفت: در همه مناطق شاهد افزایش درآمدها بوده‌ایم.

وی بودجه امسال منطقه ناژوان را ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار میلیارد تومان از این بودجه در چهار ماه امسال وصول شده است.

تحقق یک هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان بودجه تا پایان تیرماه ۹۸

زندآور با بیان اینکه تاکنون در مجموع یک هزار و ۳۶۶ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری اصفهان محقق شده است، تصریح کرد: علاوه بر درآمد مناطق و شهرداری مرکزی، ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت نیز سهم شهرداری اصفهان از تحقق بودجه بوده است.

همچنین مرتضی طهرانی، معاون مالی و اداری شهرداری اصفهان نیز در این بخش از جلسه علنی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در ۳۱ تیر ماه امسال به فروش رسیده است، اظهار کرد: با احتساب این اوراق سهم درآمد بودجه شهرداری مرکزی به ۳۳ درصد افزایش می‌ یابد که هنوز وارد این صورت وضعیت نشده است.

وی افزود: سهم عملکرد عمرانی شهرداری اصفهان در بودجه سال ۹۸ بسیار زیاد بوده است، برای مثال در پروژه پل نصف جهان ۲۵ درصد از هزینه‌ها پرداخت شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان سال گذشته در تصویب لوایح همکاری خوبی را با شهرداری داشته است، ادامه داد: بیش از ۲۰ لایحه درآمدی داشتیم که همه این لوایح با چکش کاری تصویب شد و اثرات آن را در تحقق بودجه سال جاری می‌بینیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر دریافت ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو، ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خطوط اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این اوراق دچار اشکالاتی است که با توجه به نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه این مشکل نیز به زودی برطرف خواهد شد.

دریافت مجوز فروش یک هزار و ۴۲۰ اوراق مشارکت در سال ۹۸

طهرانی با بیان اینکه مجوز ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز سه خط دو قطار شهری اصفهان دریافت شده است، گفت: همچنین ۳۲۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت برای توسعه خط سوم بی آر تی و ۵۰۰ میلیاردتومان نیز برای توسعه حرم زینبیه (س) را نیز برای سال جاری در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال یک میلیون و ۲۳۶ هزار متر مربع پروانه ساخت صادر کردیم، افزود: این امر ناشی از همراهی بازار و شهرداری در این زمینه بوده است که با توجه به روان‌سازی صورت گرفته به مدت یک ماه پروانه ساختمان صادر می‌شود.

آورده ۴۶۰ میلیارد تومانی بسته تشویقی ساخت و ساز در تیرماه ۹۸

همچنین نادر آخوندی، مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان در این بخش با بیان اینکه در چهار ماه سال ۹۷ حدود هزار و ۳۶ مورد بوده است، اظهار کرد: این در حالی است که در سال جاری یک هزار و ۸۱۱ پروانه ساخت صادر شده است.

وی افزود: در سال جاری از نظر تعداد با افزایش ۷۵ درصدی صدور پروانه ساخت در شهرداری اصفهان رو به رو بوده‌ایم.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه در تیر ماه با توجه به اجرای بسته تشویقی شاهد افزایش چشمگیر صدور پروانه ساختمان بوده‌ایم، گفت: یک میلیون و ۳۵ هزار متر مربع پروانه ساخت با اجرای بسته تشویقی در تیر ماه صادر شد که این امر ۴۶۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده داشته است.

وی سقف صدور پروانه در شهرداری اصفهان را سه میلیون متر مربع اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از دو میلیون متر مربع در این زمینه صدور پروانه داشته‌ایم و در نهایت شهرداری باید یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات خود را از محل فروش تراکم به دست آورد.

کد خبر 383939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.