۴۷ نفر در کاشان مبتلا به هپاتیت هستند

کاشان_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در حال حاضر در این شهرستان ۴۰ نفر مبتلا به بیماری هپاتیت B و هفت نفر مبتلا به هپاتیت C هستند.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: هپاتیت یکی از عوامل اصلی بروز سرطان و نارسایی کبد است که تلاش‌های موثر در دو دهه اخیر منجر به کاهش شیوع انواع B و C این بیماری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شهرستان ۴۰ نفر مبتلا به بیماری هپاتیت B و هفت نفر مبتلا به هپاتیت C هستند، عنوان کرد: سال گذشته پنج نفر به علت ابتلا به بیماری هپاتیت فوت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های جامع واکسیناسیون هپاتیت B در نوزادان، گروه‌های پرخطر شیوع این بیماری در شهرستان کاهش داشته و کاملا کنترل شده است.

مروجی با بیان اینکه حدود ۲۲ هزار نفر از شهروندان کاشانی واکسن هپاتیت را دریافت کردند، تصریح کرد: این تعداد شامل ۹ هزار کودک، ۹ هزار بزرگسال، هزار نفر اهداکننده خون، ۲۵۰ بیمار دیالیزی و بیش از دو هزار و ۱۸۳ نفر از سایر شهروندان هستند.

وی یادآورد شد: ارتقای سطح دانش جامعه و فرهنگسازی در مورد بیماری هپاتیت، آموزش اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بیماران هموفیلی، گروه‌های پرخطر، معتادان تزریقی و افراد با سابقه زندان در کاهش آمار مبتلایان به این بیماری مؤثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: به غیر از مرکز تخصصی مستقر در بیمارستان شهید بهشتی که پذیرای بیماران مبتلا به هپاتیت است، ۹۵ مرکز شهری و روستایی درمانی شهرستان موظف به ارائه خدمات به شهروندان مشکوک به هپاتیت هستند.

کد خبر 383929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.