وضعیت طرح پیشنهادی استان "گلساران" این هفته مشخص می شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً دولت طرح تشکیل استان گلساران را در جلسه هیئت وزیران مطرح کرده و این هفته نظر خود را طی نامه‌ای برای مجلس شورای اسلامی مشخص می‌کند.

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت بررسی طرح استان گلساران در کمیسیون شوراها اظهار کرد: طرح استان گلساران (اصفهان شمالی) توسط نماینده کاشان در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مطرح شد و زمانی که طرحی در کمیسیون مطرح می شود، نهایتا باید وضعیت آن طرح مشخص شود.

وی افزود: زمانی که طرح تشکیل استان گلساران (اصفهان شمالی) در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مطرح شد، ایرادات توسط کمیسیون به نماینده پیگیر طرح ابلاغ شد و بر اساس شرایطی کلیات این آن در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به تصویب رسید.

یکی از مهمترین شرایط تصویب این طرح در کمیسیون پذیرفتن بار مالی توسط دولت است زیرا طبق اصل ۷۵ قانون اساسی طرح های نمایندگان نباید بر هزینه های دولت بیافزاید که قطعا این طرح شامل اصل ۷۵ می شود و زمانی که در نوبت صحن علنی قرار می گیرد، مطرح می شود که آیا دولت هزینه های مالی این طرح را پذیرفته است؟ اگر به این صورت نباشد و دولت موافقت نکرده باشد، با اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی در مجلس مطرح نمی شود. اما کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موظف است نتیجه هر طرح را به مجلس ارائه کند و قادر به مسکوت گذاشتن یک طرح در کمیسیون نیست.

کولیوند در واکنش به ادعای نماینده کاشان و نجف آباد مبنی بر راضی بودن نماینده وزارت کشور از ارائه این طرح گفت: نماینده وزارت کشور از لحاظ قوانین تقسیمات کشوری با طرح تشکیل استان گلساران موافق است، اما دولت فقط وزرات کشور نیست و اخیرا دولت این طرح را در جلسه هیئت وزیران مطرح کرده و در این هفته طی نامه ای برای مجلس شورای اسلامی نظرش برای این طرح مشخص می شود.

کد خبر 383923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهخآث US ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 6
    بسیآرزیبآ.هم نآم و هم تآریخش و هم جغرآفیآ.تآببینیم این همت خرد برآی عمرآن کلآن همه ی این شهرهآ.