آموزش باید منجر به تغییر نگرش دانش‌آموزان شود

چادگان_مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش‌ها در مدارس باید منجر به تغییر نگرش و افزایش دانش در دانش‌آموزان شود و یادگیری و جریان آزاد اطلاعات باید بین افراد وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، علیرضا اعتباریان امروز (یکشنبه) در گردهمایی معاونین آموزشی استان اصفهان که در این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه مدرسه زمینه‌ساز تحقق اهداف آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تصمیمات در مدرسه باید به گونه‌ای گرفته شود که منافع دانش‌آموزان، اولیا و دیگر ذی‌نفعان در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: تفویض اختیارات از وزارت به سطوح پایین‌تر آموزش و پرورش، زمینه مشارکت همه ارکان و اجزای مؤثر در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اجرای مطلوب آیین نامه اجرایی مدارس و حذف نامه‌نگاری‌های غیرضروری دو گام اساسی در افزایش کارایی نظام تعلیم و تربیت است که در دستورالعمل‌های ابلاغی مورد توجه قرار گرفته است.

اعتباریان با بیان اینکه مدیران مدارس باید قدرت برقراری تعامل با دانش‌آموزان و نهادهای محلی را داشته باشند، تصریح کرد: در سند تحول مدرسه بر اهمیت ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مدیران برای ارتقای نظام آموزشی تأکید شده است.

وی تقویت مهارت‌های ادارکی را از مهم‌ترین نیازهای مدیران مدارس دانست و افزود: آموزش‌ها در مدارس باید منجر به تغییر نگرش و افزایش دانش در همه دانش‌آموزان شود و یادگیری و جریان آزاد اطلاعات باید بین فراد وجود داشته باشد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید به توانمندی مدیران، عوامل مدرسه، اولیا و دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اعتماد کنیم تا زمینه بازسازی ساختار تصمیم‌گیری در مدرسه فراهم شود.

کد خبر 383921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.