تکلیف اراضی حبس شده در منطقه ۱۰ باید مشخص شود

شهردار مشهد بر لزوم تعامل با آستان قدس در تعیین تکلیف اراضی حبس شده در منطقه ۱۰ مشهد و وارد کردن آن‌ها به چرخه فعالیت تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی با بیان این مطلب در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰ که در اتاق جلسات این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: شهردار منطقه ۱۰ باید موضوع تعیین تکلیف اراضی حبس شده در این منطقه را مورد توجه قرار دهد؛ عمده این املاک در جنوب شرق منطقه قرار گرفته و باید با تعامل با آستان قدس موضوع مرتفع شود؛ پروانه برای آن صادر شده و به چرخه فعالیت درآمده و ساخت و ساز در آن شکل گیرد.

وی با تاکید بر توجه به بزرگراه آسیایی، افزود: پروژه بزرگراه آسیایی به ویژه در لبه غربی آن و بخش باقیمانده در تحصیل حریم‌ها و پلاک‌ها باید در اولویت قرار گیرد. مردم از ترافیکی که در آن محدوده است، رهایی یابند و حداقل تا زمانی که جاده جایگزین مشهد- چناران احداث شود، مشکل مرتفع شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ دارای رتبه چهار درآمدی است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با رتبه درآمدی مناسب پس از دو سال منطقه را تحویل بگیریم؛ در این زمینه باید مراقبت کرد که منطقه دچار افت نشود.

کلائی با اشاره به لزوم توجه به جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مجموعه‌های مرتبط با آن، گفت: وجود دانشگاه آزاد در این منطقه، می‌تواند موتور محرکی باشد که فضای این محدوده را از خمودگی درآورد. همچنان که چند تن از اعضای شورا، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود و با تعاملاتی که با دانشگاه برقرار می‌شود، آنان را به انجام وظایف اجتماعی خود ترغیب کنند.

لزوم وارد کردن اراضی صدا و سیما به چرخه فعالیت

وی با اشاره به وجود اراضی با مقیاس بزرگ در حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، افزود: اراضی صدا و سیما و پروژه جام جم از آن جمله است و به کارگیری و وارد کردن آن در چرخه فعالیت باید مورد توجه باشد.

شهردار مشهد گفت: مسئولیت دیگری که بر عهده شهردار جدید است، توجه به چند پروژه بزرگ به لحاظ زیرساختی، حمل و نقلی، آب‌های سطحی و آماده‌سازی است که باید پیگیری شود.

کلائی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای مختلفی که منطقه را با شادی بیشتری در شب همراه می‌کند باید در اولویت کارها باشد، اضافه کرد: این رویدادها به صورت خاص در مراکز محله برگزار شود تا در ساعات مختلف شبانه‌روز نشاط را به منطقه بازگرداند.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین طرح تفصیلی منطقه، گفت: در این زمینه باید همکاری جدی داشته باشید تا در مناطق جنوب غرب و به ویژه بلوار نهضت کار سامان یابد. حیف است که این منطقه با برخی لکه‌ها دچار مشکل باشد.

شهردار مشهد با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی در حوزه‌های الکترونیک و هوشمندسازی، اظهار کرد: این منطقه، بهترین نظم و ترتیب را برای این منظور دارد و مستعدترین، بعد از منطقه ۱۲ است و می تواند شکل شهرداری الکترونیکی پیدا کند. امید است مسیری که در منطقه ۱۲ در باب هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک شروع شده با قوت در منطقه ۱۰ ادامه یابد.

کد خبر 383919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.