احداث خانه بازیافت در پایانه مسافربری کاوه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: خانه بازیافت با پیش‌بینی اعتباری افزون بر یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در شمال پایانه مسافربری کاوه در حال احداث است.

عباس محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور تفکیک از مبدأ پسماندها و رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشت محیط، خانه بازیافت در پایانه مسافربری کاوه در فضایی به وسعت ۹۰ مترمربع در حال احداث است.

وی افزود: در این خانه بازیافت پسماندهای خشک و قابل بازیافت از پسماندهای تر تفکیک شده و تحویل خودروهای حمل پسماند می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در پایانه کاوه در سال گذشته، گفت: پس از ۲۰ سال اتوماسیون بار در فضای انتهایی پایانه کاوه با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شد که هدف از آن تجمیع بارها و همچنین نظارت دقیق بر بارهایی است که توسط اتوبوس‌ها جابه جا می‌شود تا تخلفی صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بارز این اتوماسیون جلوگیری از قاچاق کالا و مواد مخدر، تجمیع دفاتر خارج از پایانه که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، نظارت بر حمل بار با اتوبوس‌ها جهت جلوگیری از بارگیری بارهای پرخطر و صدور بیمه نامه اطمینان شهروندان نسبت به جابه جایی ایمن بار است.

محبوبی ادامه داد: برای کاهش ترافیک پایانه کاوه، در صدد خرید زمین در شمال شهر اصفهان هستیم تا خدمات اتوبوس‌ها از جمله باس‌واش، تعویض روغن و دپوی اتوبوس‌ها به شمال اصفهان انتقال داده شود، اما پایانه کاوه جابه جا نخواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه دیزل ژنراتور در پایانه کاوه گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان در پایانه کاوه با کمبود برق مواجه بودیم، دستگاه دیزل ژنراتور 450 kva برای این پایانه خریداری شده که در مواقع ضروری و قطعی برق می‌تواند برق مورد نیاز پایانه را تامین کند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به توقف اتوبوس‌های برون شهری رو به روی پایانه کاوه که باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شد، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور، دوربین نظارتی نصب شده تا پلاک اتوبوس‌هایی که توقف می‌کنند ثبت و اعمال قانون انجام شود.

کد خبر 383914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.