فساد ۴۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی/نجات خدمه کشتی غرق‌شده در دریای خزر

در بسته خبری امروز از راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز تا ساخت اولین پردیس سینمایی در خلخال و احداث نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در رامسر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز

آذربایجان‌شرقی: محمدباقر آقایی، سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گفت : استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ قرار گرفتن در مسیرجاده بین‌المللی و حمل مواد شیمیایی با کامیون‌ها و همچنین شهر تبریز به علت  اینکه یکی از قطب‌های تولید مواد شیمیایی است از این رو ضرورت داشت برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی نسبت به تشکیل قرارگاه شیمیایی اقدام شود که این امر در سال ۹۷ در استان ما اتفاق افتاد و به تبع آن رزمایش‌ها ی مختلفی برگزار شد و اکنون نیز دنبال راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز هستیم.

خرید ۹۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان آذربایجان‌شرقی

آذربایجان‌شرقی: اسفندیار ابوالحسن‌زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: ۹۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان در استان خریداری شده است .

آبرسانی به ۶۳ روستایی شهرستان ورزقان

آذربایجان‌شرقی: تامین، ذخیره و انتقال آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز ۶۳ روستا و شهر ورزقان بزرگ ترین پروژه آبرسانی آذربایجان شرقی است این پروژه از محل چراغلوی معدن مس سونگون به بعد با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال احداث می شود.

******************************************************************************************************************************

۴۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی فاسد شد

آذربایجان‌غربی: مراد آقابالازاده، رییس اتحادیه سردخانه‌داران آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه ۴۰ هزار تن سیب استان در سردخانه‌های استان از بین رفت و فاسد شد.

پرداخت ۷۲۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: رسول جلیلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با شروع فعالیت مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز تولیدی، تاکنون ۷۲۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

نخستین تالار اختصاصی بورس اوراق بهادار کشور در مهاباد راه‌اندازی می‌شود

آذربایجان‌غربی: کیوان شیخی، ​مدیر تالارهای منطقه‌ای بورس کشور گفت: برای نخستین بار در کشور، نخستین تالار اختصاصی بورس اوراق بهادار در شهرستان مهاباد راه‌اندازی می‌شود.

*******************************************************************************************************************************

ساخت اولین پردیس سینمایی در خلخال

اردبیل: سعید شهابی، رییس شورای اسلامی دوره پنجم خلخال گفت: ساخت اولین پردیس سینمایی درخلخال در محل شهربازی قدیم اجرا می‌شود.

رکورد تولید گندم در استان اردبیل شکست

اردبیل: احمد شهریاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: رکورد تولید گندم با توجه به استفاده از آبیاری بارانی و بذر اصلاح شده در استان اردبیل افزایش یافت.

بیش از ۳۴ هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان اردبیل توزیع شد

اردبیل: علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۳۴ هزار حلقه لاستیک با نرخ سهمیه بین رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی استان توزیع شد.

******************************************************************************************************************************

کاشت برنج«روشن» در هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

مازندران: ابراهیم قربان‌نژاد، رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال بیش از هزار هکتار از شالیزارهای مازندران واریته "روشن" و رقم "تیسا" کشت شد که اگر با رضایتمندی کشاورزان همراه باشد در سال‌های آینده سطح زیرکشت آن افزایش پیدا می‌کند.

خسارت مگس میوه به ۵۰۰ گونه گیاهی

مازندران: عبدالرحمن زاغی، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای به ۵۰۰ گونه گیاهی خسارت وارد می‌کند و با توجه به تنوع بالای محصولات در باغ‌ها، مبارزه را اندکی سخت‌تر می‌کند.

احداث نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در رامسر

مازندران: محمد آزاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از اجرای پروژه جدید در شهرک صنعتی رامسر خبر داد و گفت: اولین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در رامسر احداث خواهد شد.

*******************************************************************************************************************************

نجات تمام خدمه کشتی غرق‌شده در دریای خزر

گیلان: علی خدمت‌گذار، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نجات تمام خدمه این کشتی خبر داد و گفت: با تلاش گارد ساحلی جمهوری آذربایجان هفت خدمه ایرانی و دو خدمه هندی این کشتی خوشبختانه سالم بوده و در سلامتی کامل به سر می‌برند.

تلاش برای برندسازی صنعت قلاب‌بافی در گیلان

گیلان: محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای گیلان از تلاش برای برند سازی صنعت قلاب‌بافی به‌منظور ایجاد اشتغال برای مردم و بانوان گیلان خبر داد.

برداشت ۱۰۰ هزار تن شلتوک در آستانه‌اشرفیه

گیلان: حمیدرضا سلیمانی، رییس جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه از اولین برداشت برنج به‌صورت مکانیزه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از ۲۳ هزار هکتار اراضی شالی‌کاری آستانه‌اشرفیه بیش از ۱۰۰ هزار تن شلتوک استحصال شود.

******************************************************************************************************************************

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در گنبدکاووس

گلستان: محمود تیموری، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در ماه جاری قریب به ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرستان گنبدکاووس رفع تصرف شد.

تمامی چاه‌های کشاورزی گلستان مجهز به سیستم فرمان از راه دور شدند

گلستان: محمدتقی اتحاد، رییس اداره برق شرق گرگان از مجهز شدن تمامی چاه‌های کشاورزی استان گلستان به سیستم فرمان از راه دور خبر داد.

کشت شالی در زمین‌های بلااستفاده زندان از سوی مددجویان گرگانی

گلستان: محمد گرگان، مدیر زندان مرکزی گرگان گفت: مددجویان زندان مرکزی گرگان پنج هزار متر از زمین‌های بلااستفاده زندان را با آب سطحی به کشت شالی اختصاصی دادند.

*****************************************************************************************************************************

افزایش ۹۴ درصدی تولید پیله تر در خراسان شمالی

خراسان شمالی: مهدی شکاری، سرپرست مدیریت امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۹۴ درصدی تولید پیله تر در استان خبر داد و گفت: امسال ۲۰۸ تن پیله تر ابریشم در استان تولیدشده است.

۱۵۰۰ واحد مسکن مهر خراسان شمالی فاقد متقاضی است

خراسان شمالی: علیرضا مصطفی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از باقیمانده مسکن مهر به تعداد دو هزار واحد در این استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز واحدهای مشکل‌دار و فاقد متقاضی است.

اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی صندوق توسعه برای آبخیزداری خراسان شمالی

خراسان شمالی:  خلیل آقایی، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از محل صندوق توسعه ملی ۳۶ میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری استان خراسان شمالی اختصاص داده‌شده است.

کد خبر 383907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.