پاداش ۴۰۰ میلیون تومانی شرکت برق  به شهرداری اصفهان

مدیر بهینه‎سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری با تشکیل کمیته مدیریت مصرف انرژی در گام اول اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده و در گام بعدی نسبت به ممیزی، احصا و ساماندهی وضعیت موجود اشتراکات اقدام کرده‌ایم.

امیرحسین ملک‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کمیته مدیریت مصرف انرژی با عضویت حوزه های مختلف شهرداری، مناطق، سازمان‌ها و امور هشتگانه شرکت توزیع برق به صورت مستمر و در راستای همگامی با شهروندان اصفهانی همچنین اجرای دستورالعمل‌های وزارت نیرو تشکیل جلسه می دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در استان است که با بیش از ۱۲۰۰ اشتراک برق در سطح مناطق و سازمان‌های خود سالانه با مصرف ۹۰ هزار مگاوات ساعت برق، افزون بر ۱۲ میلیارد تومان برای ارائه خدمات به شهروندان هزینه می‌کند.

مدیر بهینهسازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: وجود برخی تاسیسات ویژه از جمله ۳۸۰ آبنما و ۴۵ هزار پایه روشنایی داخل پارک‌ها، شهرداری اصفهان را به بزرگترین مصرف کننده برق تبدیل کرده است، از این رو سعی شده با اقدامات فنی و رعایت الگوی مصرف، آبنماها در ساعات خارج از پیک برق روشن شود.

وی با اشاره به روش های مدیریت بهینه مصرف برق در ۱۳۰ پروژه نورپردازی سطح شهر، تصریح کرد: با استفاده از تجهیزات مکمل و کاهنده انرژی به کاهش قابل توجهی از سطح مصرف انرژی در این پروژه‌ها رسیده‌ایم.

ملک‌پور ادامه داد: شهرداری با انجام این اقدامات ۴۰۰ میلیون تومان پاداش مصرف بهینه برق را در قبوض خود از سوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان دریافت کرد.

وی افزود: سعی شده حتی الامکان از احداث پروژه های جدید خودداری و لوازم و تجهیزات سطح شهر بازسازی و تعمیر شود تا مصرف برق آنها کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: تطابق دیماند مصرفی، کاهش مصرف در ساعات پیک و کالیبراسیون لوازم اندازه گیری دیگر اقدامات موثری است که به صورت منظم و دوره ای برای تک تک اشتراکات انجام می پذیرد.

مدیر بهینهسازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون ظرفیتی معادل یک مگاوات از انواع انرژی‌های تجدید پذیر شامل خورشیدی، بادی، گرمایی(آبگرمکن‌های خورشیدی) در شهر اصفهان ایجاد شده است، تصریح کرد: این ظرفیت معادل حدود سه درصد کل برق شهرداری بوده که در نوع خود و در میان شهرداری‌های کشور بی‌نظیر است.

کد خبر 383904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.