مشارکت کم‌نظیر شهروندان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر

رییس هماهنگی امور مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان گفت: تابستان امسال مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر قابل توجه و کم نظیر است، به طوری که نه تنها در برنامه‌های اجرا شده شهروندان منفعل نیستند، بلکه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده که بازی‌ها و تفریحات توسط شهروندان انجام ‌شود.

امیرحسین ستوده‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تقویت نشاط اجتماعی یکی از اولویتهای شهرداری اصفهان است، از این رو بسترهای مناسب تقویت نشاط اجتماعی در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها فراهم شده است.

وی افزود: در معاونت فرهنگی و به خصوص در مناطق ۱۵ گانه توجه به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها به صورت جدی پیگیری و انجام می‌شود.

رییس هماهنگی امور مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری بیش از ۴۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در ایام تابستان در محلات مختلف شهر اصفهان، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها «نشاطستان» است که با هدف تقویت نشاط اجتماعی و ایجاد شور و نشاط بین خانواده‌ها در تمام بوستانها، پارکها، و گردشگاه‌های محله‌های شهر به ویژه در نقاط کمتر برخوردار و محروم و حاشیهای شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر، چرخه استفاده از ظرفیتهای نهفته شهروندان در کوچه پس کوچه‌های شهر ایجاد می‌شود.

ستوده‌فر با بیان اینکه همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌ المللی فیلمهای کودک و نوجوان از ۲۸ مردادماه سال جاری، در مناطق کم برخوردار شهر فیلم های متنوعی از جشنواره برای کودکان پخش خواهد شد، گفت: «سینما پارک» یکی از برنامههایی است که در مناطق مختلف همزمان با برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار میشود.

وی از اجرای «طرح کودک کتابدار» و «طرح کودک ناشر» خبر داد و افزود: یک طرح بسیار ویژه برای حوزه کتاب و کتابخوانی در قالب «طرح کودک کتابدار» و «طرح کودک ناشر» و درحقیقت چند مدل طرح دیگر برای آشنایی کودکان با سیستم فرایند نشر و تولید کتاب در نظر گرفته شده تا کودکان علاوه بر آموزش، از چاپخانه‌ها نیز بازدید کنند.

رییس هماهنگی امور مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه «تاب‌ستانه» با مشارکت حوزه تبلیغی سازمان فرهنگی اجتماعی برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه مجموع برنامه‌های تفریحی، نشاطآور و بازیها به غیر از بوستان هر بار در یکی از خیابان‌های محله های شهر برگزار میشود که در آن انواع بازیها برای سنین مختلف حتی سالمندان پیش بینی شده تا شهروندان در محله خود محیطی بانشاط و مفرح را تجربه کنند.

به گزارش ایمنا، شهرداری اصفهان در فصل تابستان بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ویژه اوقات فراغت شهروندان را طراحی کرده است؛ ویژه برنامه‌های تابستانه در پارک‌های مناطق ۱۵ گانه با برنامه های ورزشی و مسابقات والیبال، فوتسال، تنیس روی میز و بازی‌های فکری اجرا می‌شود.

کد خبر 383900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.