دعوت از هنرمندان برای بیان مشکلات شهری با طنز

شهردار یزد با بیان اینکه اجرای نمایش طنز و کمدی، یکی از زمینه هایی است که می تواند سبب دور شدن مردم از مشغله های مختلف ذهنی شود، گفت: هنرمندان یزدی مسائل و مشکلات شهری را به شکل طنز و روش های مختلف هنری بیان کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شهرداری یزد، جمال‌الدین عزیزی با اشاره به اینکه در این هیاهو شهر، ترافیک و مسائل شهری یکی از چیزهایی که می تواند شهروندان را از این فضاها دور کند مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: اجرای نمایش طنز و کمدی، یکی از زمینه هایی است که می تواند سبب دور شدن مردم از مشغله های مختلف ذهنی شود.

شهردار شهر جهانی یزد با تاکید بر اینکه وجود طنز و کمدی های خیابانی در روحیه مردم اثرگذار است، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های ما در ثبت جهانی یزد، افزایش کیفیت زندگی در شهر یزد است که یکی از مؤلفه های تاثیرگذار در کیفیت زندگی مردم نیز شاد بودن است.

عزیزی به تاثیرات مثبت اجرای جشنواره هایی به مانند جشنواره «خش دلانه» گفت: اجرای جشنواره هایی به مانند جشنواره «خش دلانه» تاثیرات مثبت بسیاری در روحیه مردم دارد که امیدواریم این چنین برنامه ها مستمر و ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهایی که کمدی دارد این است که برخی از مسائل شهری می تواند به شکل شوخی و طنز بیان شود، تصریح کرد: از هنرمندان یزد تقاضا دارم و این بستر را فراهم خواهیم کرد که در طول سال بتوانند مسائل و مشکلات شهری را به شکل کاریکاتور، کتاب، نمایش طنز و روش های مختلف هنری بیان کنند.

شهردار یزد با اشاره به استاندارد سازی برنامه های طنز در یزد افزود: یکی از طرح هایی که می شود در این خصوص اجرایی کرد، برگزاری جشنواره ای به همین شکل و اعطای جایزه سالانه در حوزه طنز به هنرمندان فعال یزدی که در بیان مسائل و مشکلات شهری پیشگام هستند و آثار خوبی را دارند.

عزیزی خاطرنشان کرد: آماده برگزاری این چنین برنامه ای در یزد هستیم و می توان با داوری از بین آثار ارسالی به بهترین اثر، جایزه سالانه طنز را اعطا کرد.

کد خبر 383891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.