افزایش نشاط اجتماعی هدف جشنواره‌های تابستانی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان را از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی فیروزه عنوان کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل  از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار کرد: شهرداری از نهادهایی است که در زمینه بسط و گسترش هر چه بیشتر این مفهوم بین شهروندان تلاش می‌کند که این اتفاق با فضای سبز، زیباسازی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و... میسر می‌شود.

وی «مشارکت شهروندی، نشاط اجتماعی » را شعار طرح تابستانی فیروزه عنوان کرد و افزود: با آغاز تابستان طرح فیروز در دستور کار مجموعه شهرداری تبریز قرار گرفته و به مناطق و سازمان ها نیز ابلاغ شده است که از اهداف این طرح غنی سازی اوقات فراغت است.

حمیدی یادآور شد: با اجرای این طرح، تمام مخاطبان در سنین مختلف می توانند اوقات فراغت غنی و پر باری داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به اهداف برپایی این طرح تصریح کرد: توسعه آموزش‌های شهروندی و فرهنگ شهرنشینی از مهمترین این اهداف است. با این برنامه ها شهروند می آموزد که نسبت به محل زندگی و زیست خود چه تکالیفی  دارد و چطور باید با محیط زیست و فضای سبز، وسایل نقلیه عمومی، همسایه ها و... برخورد و مواجهه داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع مهارت آموزی برای شهروندان از دیگر اهداف این جشنواره است که توسط متخصصین و مربیان کار آزموده آموزش داده می شود تا شهروندان با این مهارت ها بتوانند زندگی خود را بهبود بخشند.

حمیدی با اشاره به ویژگی های این طرح تابستانی گفت: طرح فیروزه نسبت به سایر نهادهایی که در زمینه اوقات فراغت کار می کنند، ویژگی هایی دارد که از ان جمله می توان به محدود نبودن اجرای برنامه برای سن و مقطع خاص اشاره کرد چرا که طی این جشنواره برای تمام سنین برنامه برگزار می شود.

کد خبر 383890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.