«وب‌سری» به سی و دومین جشنواره فیلم کودک اضافه می شود

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان گفت: سینما نباید از اتفاقات نوپدید غافل باشد و به همین منظور بخش «وب‌سری» را به جشنواره امسال اضافه کردیم و باید در برگزاری جشنواره ضمن توجه به اصول اساسی جشنواره، همواره نوآوری داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، علیرضا تابش در نشست با اعضاء انجمن کودک و رسانه اظهار کرد: یکی از محورهای محتوایی و آموزشی که امسال برای المپیاد فیلمسازی نوجوانان در نظر گرفته‌ شده، سواد رسانه‌ای نوجوانان است تا بدانیم نگاه نوجوانان به این مبحث مهم از چه زاویه‌ای است، البته فهم دنیای کودکان نیز مهم است تا بدانیم نوجوانان از منظر خودشان چه فکرها، آرزوها و رویاهایی در سر دارند.

وی گفت: نگاه ما به صنعت تصویر، زنجیره تولید، جشنواره و اکران است و جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان یکی از این حلقه‌های زنجیره است، چرا که محلی برای معرفی آثار شاخص سینمای ایران و جهان است و فعالان صنعت سینما می‌توانند به این جشنواره بیایند و در کنار فیلم های ایرانی به تماشای آثار بین‌المللی در حوزه سینمای کودک و نوجوان بنشینند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان تاکید کرد: همه جهان با پدیده هایی چون شکاف بین نسلی، رابطه کودکان و بزرگسالان و نقش دیجیتال در زندگی کودکان، روبرو هستند و تحلیل و ارزیابی آثار بین‌المللی می‌تواند برای اهالی رسانه و سینماگران ما مفید باشد، چرا که با نوع نگاه دیگر جوامع به این موضوعات نیز آشنا خواهند شد.

تابش گفت: سینما نباید از اتفاقات نوپدید غافل باشد و به همین منظور بخش «وب‌سری» را به جشنواره امسال اضافه کردیم و باید در برگزاری جشنواره ضمن توجه به اصول اساسی جشنواره، همواره نوآوری داشته باشیم. به همین منظور برای اولین بار فضایی را به ارزیابی فیلم ها از منظر کسب‌وکار، بازاریابی و اکران، اختصاص خواهیم داد تا کارشناسان ذیربط درباره فرایند اقتصادی فیلم ها نیز همفکری و اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: در این سال‌ها نسبت به بازار همسایگان ایران کم توجهی شده و برای اولین بار خریداران منطقه ای را دعوت کردیم. همچنین بخش کتابخانه ویدئویی را در این جشنواره تعریف کردیم که بیش از ٢٠٠ فیلم شاخص سینمای کودک در دسترس مهمانان خارجی با زیرنویس انگلیسی قرار می‌گیرد؛ چرا که سینمای کودک و نوجوان ایران باید به بازار منطقه ای وصل شود و در مسیر تولید آثار سینمایی نیز به فکر فروش و عرضه آن‌ها در منطقه و جهان باشیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان گفت: باید ظرفیت های سینمای کودک و نوجوان ایران و دامنه نفوذش را بررسی کنیم و بر اساس همین ظرفیت ها با سایر کشورها به رقابت بپردازیم. سینماگران ما انرژی و فکر و ذهن شان فقط درگیر تولید می شود ولی از بازاریابی بخصوص شیوه های جدید مارکتینگ غفلت می شود که لازم است آنرا جدی بگیریم.

تابش ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان به فناوری های نو و جدید نیاز جدی دارد و می‌خواهیم که در شهر اصفهان، برای طول سال، رویداد هایی مربوط به سینمای کودک را راه اندازی کنیم که جشنواره یکی از این رویدادها و البته مهم‌ترینشان خواهد بود.

وی  گفت: دولت نمی‌تواند همه توان خود را برای پیشبرد یک‌سری از اهداف بلند بگذارد، چراکه در گام اول بودجه محدودی دارد، پس ما به بخش خصوصی نه در شعار، بلکه در عمل نیاز داریم و امیدوارم بتوانیم با تعیین اولویت ها و نیازهایمان فعالیت‌هایی مستمر در ارتباط با بخش خصوصی برای رونق محتوایی و فنی سینمای کودک و نوجوان داشته باشیم.

کد خبر 383887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.