مدرسه محوری با مدیریت مقتدرانه متفاوت است

چادگان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه راهی جز رویکرد مدرسه محوری نداریم، گفت: مدرسه محوری یک تغییر نگرش در مدیریت مدارس است و نباید به صورت بخشنامه‌ای به آن نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، سید محمد ناظم زاده در همایش معاونین آموزش متوسطه استان در شهرستان چادگان، اظهار کرد: برای اداره مدارس راهی جز رویکرد مدرسه محوری نداریم و باید این گفتمان را در بین تمامی همکاران در مدارس ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مدارس باید در چارچوب اسناد فرادستی، خلاقیت و نوآوری داشته باشند و تصمیمات خود را اجرایی کنند، تأکید کرد: رویکرد سنتی منجر به کیفیت بخشی در آموزش و پرورش نخواهد شد، معاونین آموزشی به عنوان رابطین مدرسه محوری باید به این امر به عنوان یکی از تکالیف سند تحول بپردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که این تغییر نگرش به صورت دفعی قابل اجرا نیست، خاطرنشان کرد: این رویکرد باید در تمام مدارس به تدریج ایجاد شود.

وی با اشاره به این نکته که مدرسه محوری با مدیریت مقتدرانه متفاوت است، تاکید کرد: همه ارکان مدرسه اعم از مدیر، معلمان، اولیا و دانش آموزان به عنوان مخاطبان و ذینفعان باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور داشته و خود در اجرا و نظارت بر آن نیز مشارکت داشته باشند.

ناظم‌زاده افزود: با توجه به ضرورت آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید (۹۸-۹۹) تمامی فعالیت‌های ادارات و مدارس در این راستا باید در قالب پروژه مهر تعریف شود.

وی با اشاره به یکصد سالگی آموزش و پرورش استان، گفت: برنامه‌های سال جاری آموزش و پرورش استان در این زمینه فرصتی برای معرفی خدمات آموزش و پرورش استان و همچنین چهره‌های ماندگار استان اعم از دانش آموزان و معلمان شاخص است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، کمبود نیروی انسانی را یکی از چالش‌های پیش روی استان عنوان کرد و گفت: معاونین آموزشی مناطق مختلف تا حدامکان در گزینش و چیدمان نیروی انسانی تلاش لازم را داشته باشند تا این موضوع منجر به کاهش کیفیت در کلاس های درس نشود.

در ادامه علی اعرابی، مسؤول دوره اول آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: به دنبال آموزش تک ساعتی نیستیم و باید تلاش کنیم مدرسه‌ای داشته باشیم که در تمامی ساعت‌های شش گانه برنامه داشته و تلاش کند.

وی با بیان اینکه باید نگرش دانش آموزان و اولیا را به گونه‌ای تغییر دهیم که هدف نهایی، تحویل یک شهروند خوب به جامعه باشد، گفت: نقش تجهیز کارگاه و آزمایشگاه مدارس، برنامه ایران مهارت و حضور دانش آموزان در جشنواره‌های نوجوان خوارزمی در راستای هویت یابی آنان مهم است چرا که توجه به این موارد می‌تواند منجر به هدایت تحصیلی مطلوب شود.

کد خبر 383882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.