حذف یارانه پردرآمدها کلیدخورد/کودک ۸ ساله پدر را با ماشین زیرگرفت

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از تجمع فرهنگیان بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه تا حذف یارانه دهکهای پردرآمد، کشف زمین خواری میلیاردی در کردکوی و ماجرای جان باختن پدری به دست کودک ۸ ساله گیلانی را می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از مرگ مرد ۴۳ ساله به علت به حرکت درآوردن خودرو توسط فرزند ۸ ساله‌اش در رشت خبر داد و گفت: صبح امروز با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد کودکی ۸ ساله در حالی که خودرو پیکان وانت پدرش در دنده عقب قرار داشت اقدام به استارت زدن آن کرده و خودرو نیز به پدرش که در حال کار در پشت خودرو بود برخورد می‌کند. در این حادثه مرد ۴۳ ساله به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

سرهنگ محمدی گفت: طبق ماده ۱۹۹ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در اختیار قرار دادن خودرو به افراد فاقد گواهینامه ممنوع است، اما گاهی مشاهده می‌شود برخی از افراد بی توجه به قوانین این کار را انجام می‌دهند؛ این اقدام چه با همراهی و چه بدون همراهی والدین یک تخلف است و خودرو شخص متخلف پس از اعمال قانون به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز حادثه‌هایی از این دست شرکت‌های بیمه هیچگونه مسئولیتی برای جبران زیان وارده تقبل نمی‌کنند.

تجمع فرهنگیان مقابل سازمان برنامه و بودجه

صبح امروز (۵ مرداد) جمعی از فرهنگیان بازنشسته با تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت خود شدند.

این فرهنگیان که در سال ۹۷ بازنشست شده‌اند، می‌گویند: تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت که تنها امید ما برای سال‌های بازنشستگی و پیری است، ارزش آن را به شدت کاهش می‌دهد؛ با توجه به نرخ تورم، از ارزش واقعی پاداش، هر ماه که می‌گذرد، کاسته می‌شود و این، به ضرر ما بازنشستگان است.

این بازنشستگان از مسئولان سازمان برنامه و بودجه درخواست دارند بودجه کافی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا این نهاد بتواند پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پرداخت کند.

تیراندازی به اتوبوس مسافربری ایرانشهر به زاهدان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تیراندازی افرادی ناشناس به یک دستگاه اتوبوس در مسیر ایرانشهر – خاش ۲ مجروح برجا گذاشت.

وی گفت: بر اثر این تیراندازی یک نفر از ناحیه انگشت دست و یک نفر هم از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. مجروحان این حادثه به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتقل و هم اینک در سلامت کامل بسر می‌برند.

حذف یارانه دهک‌های پردرآمد کلید خورد

محمد شریعتمداری وزیر کار اظهار کرد:بر اساس مصوبه‌ دولت کارگروه مشترکی با مشارکت وزارت کار،‌سازمان برنامه و بودجه، وزارت ارتباطات و وزارت کشور با محوریت استانداران و فرمانداران تشکیل شده  که این کارگروه  موظف است دهکهای بالای درآمدی که نیازی به یارانه ندارند و یارانه آنها با محوریت استانداران حذف شده است شناسایی کند و وجوه و منابعی که از این طریق حاصل آید را پس انداز و در جهت محرومیت زدایی و اشتغالزایی در استان مربوطه هزینه کند.

 به گفته وی این برنامه در چارچوب آیین‌نامه‌ای است که به تصویب کارگروه شناسایی یارانه می‌رسد.

۵۰ درصد مرگ و میر در ایران براثر سکته است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایران سالانه تقریبا ۳۷۵ هزار مرگ رخ می‌دهد که نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها زودرس محسوب می‌شود به این معنی که در افراد کمتر از ۷۰ سال رخ می‌دهد.

دکتر رضا ملک زاده با این توضیح که رقم مرگ و میر زودرس در ایران، مشابه اکثر کشورهای در حال توسعه است، گفت: در کشورهای پیشرفته این عدد به ۱۵ تا ۲۰ درصد مرگ‌ها می‌رسد و ما نیز با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم میزان مرگ و میر زودرس را کاهش دهیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت را پیشگیری از مرگ‌های زودرس اعلام و اظهار کرد: سالانه حدود ۵۵ هزار مرگ در افراد کمتر از ۵۵ سال رخ می‌دهد که این موضوع، خیلی تاسف‌بار است.

ملک زاده با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰ هزار نفر که دچار مرگ زودرس می‌شوند فقط دچار فشار خون هستند، گفت: فشارخون بیماری قابل معالجه است و نصف ایرانیانی که به فشار خون مبتلا می‌شوند از بیماری خود اطلاعی ندارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر در ایران بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است که در راس آن سکته‌های قلبی و مغزی قرار دارد.

ملک زاده بیان داشت: ۳۳ درصد ایرانی‌ها به دلیل سکته قلبی می‌میرند و حدود ۱۵ درصد به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند، به عبارتی می‌توان گفت که نزدیک به نیمی از مرگ و میر در ایران بر اثر سکته‌های قلبی و مغزی است.

نگهداری میمون‌ها به تنوع زیستی سیاهکل آسیب می‌زند

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست گیلان گفت: رهاسازی جانوران غیربومی در طبیعت استان و کشور می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره تنوع زیستی و محیط زیست وارد کند.

علی نژاد گفت: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر مشاهده سه قلاده میمون در حاشیه جاده محدوده آبینام شهرستان سیاهکل و اعزام ماموران یگان حفاظت محیط زیست جهت بررسی موضوع زنده‌گیری میمون‌ها، کارشناسان اعزامی موفق شدند میمون‌های رها شده را زنده‌گیری کنند.

وی افزود: میمون‌ها از نژاد رزوس هستند که با استفاده از تفنگ بیهوشی زنده‌گیری شدند.

علی‌نژاد با بیان اینکه این میمون‌ها احتمالا توسط مردم و یا مسافران در این منطقه رها شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این جانوران به این اکوسیستم تعلق ندارند، لازم است از پیوستن آنان به محیط زیست منطقه جلوگیری به عمل آید تا به چرخه طبیعی و تنوع طبیعی منطقه آسیبی نرسد.

کشف زمین خواری میلیاردی در کردکوی

سرهنگ مسعود فروزان جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زمین خواری در شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این استان  با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان موفق شدند، ۶ هزار و ۳۸۰ متر از اراضی ملی و طبیعی را که به طور غیرقانونی تصرف شده بود، کشف کنند.

سرهنگ فروزان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار از اراضی تصرفی بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 383873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.