فراخوان جشنواره مطبوعات اصفهان منتشر شد/ نظارت وزارت ارشاد بر جشنواره

دبیر کمیته اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره مطبوعات اصفهان گفت: فراخوان ارسال آثار جشنواره از امروز تا ۱۸ مرداد ماه است.

نفیسه یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص فراخوان یازدهمین جشنواره مطبوعات اصفهان اظهار کرد: فراخوان ارسال آثار جشنواره از امروز، ۵ مردادماه تا ۱۸ مرداد ماه اعلام شد. اصحاب رسانه فرصت دارند تا در این مدت آثار خود را در آدرس الکترونیکی جشنواره http://isfahan.pressfestival.ir/ بارگزاری کنند.

وی افزود: دهمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۶ برگزار شد. اکنون پس از دو سال دوباره این جشنواره برگزار می‌شود. جشنواره از دو بخش اصلی که شامل بخش حرفه‌ای و ویژه است و بخش جنبی شامل مشارکت ادارات و ارگان‌ها می‌شود با موضوع انتخابی خودشان است، تشکیل می‌شود. کارشناسان داوری بخش جنبی در کنار داوران بخش اصلی قرار می‌گیرند و در نهایت جوایز این بخش نیز توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها اهدا می‌شود.

سخنگوی خانه مطبوعات با اشاره زمان معرفی برگزیدگان تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که تا ۱۸ شهریور ماه طی یک مراسم برگزیدگان ۳ بخش حرفه‌ای، ویژه و جنبی را معرفی کنیم.

یزدانی در خصوص برگزار نشدن این جشنواره در سال ۱۳۹۷ گفت: برگزاری این جشنواره تا پیش از سال ۹۶ به عهده وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد در استان‌ها بوده است. در سال ۹۶ وزارت ارشاد با تقویت نهادها و تشکل‌های صنفی وظایف برگزاری این جشنواره را واگذار کرد. جوایز اهدا شده نیز به عهده خود نهادها است. در سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار خانه مطبوعات برگذاری تمام جشنواره را به عهده گرفت. این دومین تجربه برگزاری جشنواره مطبوعات در خانه مطبوعات است.

وی افزود: وزارت ارشاد باید به عنوان نهادی که این وظایف را تعیین می‌کنند برگزاری این جشنواره را اعلام کنند. در سال گذشته بنابر تصمیماتی که وزارت ارشاد گرفت، برای برگزاری این جشنواره به خانه مطبوعات ابلاغی اعلام نشد. نظارت این برنامه با وزارت ارشاد است.

مسئول روابط عمومی خانه مطبوعات در خصوص داوری این جشنواره اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ بخش حرفه‌ای را به اساتید و کارشناسان تهران سپردیم و بخش جنبی را از داوران اصفهانی استفاده می‌کردیم اما در این دوره تصمصم گرفتیم که چهره‌های کشوری و استانی همراه یکدیگر هر دو بخش را داوری کنند. در کنار این افراد منتقدین و افرادی که چهره‌های شناخته شده‌ای در رسانه هستند به کمک داوران می‌روند.

یزدانی افزود: اصحاب رسانه تلاش کنند آثار را در وقت تعیین شده در سامانه ثبت کنند. زمان بندی برای ما اهمیت بسیاری دارد. با توجه به ۱۷ مرداد، روز خبرنگار یک مراسم بزرگداشت با حضور اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات خواهیم داشت.

کد خبر 383858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.